OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäljnings- och Marknadschef till Helge Nyberg i Ulricehamn
Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av deras truck- och vagnkoncept i 60 länder. Deras huvudkontor med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för deras kunder. Med deras långa erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. De arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och anser att kollegor med olika bakgrund ger en än mer inkluderande kultur där alla kan trivas och växa på lika villkor. I Ulricehamn arbetar idag 45 personer och företaget omsätter ca 100 MSEK. Läs mer på www.helge-nyberg.com
Är du en affärsmässig och driven ledare som vill ha en roll med många nationella och internationella kontaktytor?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Försäljnings- och Marknadschef kommer du att leda försäljningsorganisationen där du tillsammans med ditt team ansvarar för att driva, fortsätta utveckla och stärka företagets affärer på den svenska och utländska marknaden. Du har budget- och resultatansvar för din avdelning där du planerar, genomför och följer upp aktiviteter och marknadskampanjer av produkterna. Du ansvarar även för större upphandlingar och avtalskunder samt för att kundnöjdheten hålls på topp. I din roll innefattas även att implementera förbättringar och effektiviseringar av säljprocesser i företagets olika system t ex Superoffice CRM. En viktig del blir att bygga ett mycket gott samarbete med övriga avdelningar inom Helge Nyberg.
Helge Nyberg säljer bl a sina produkter via ÅF och är idag representerade i ett 60-tal länder där etablering i vissa fokusländer finns. Ditt team – som du har övergripande personalansvar för - består av sex säljare, två på kundsupport och en marknadskoordinator, tre av säljarna är stationerade i Tyskland. Du kommer ha ett stort eget mandat för din avdelning och Helge Nyberg erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Tjänsten är placerad i Ulricehamn,
Din Profil
Du är en engagerad teamspelare med genuint intresse och erfarenhet av försäljning, ledarskap och affärsutveckling. Du har affärsmässigheten med dokumenterat goda försäljningsresultat (B2B), gärna med internationell koppling och erfarenhet av produkter i liknande bransch – gärna med kompetens inom logistik. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskaper i tyska ser vi det som en merit.
Du är en prestigelös och trygg ledare med förmåga att driva och utveckla både försäljningen och teamet framåt genom att inspirera och motivera dina medarbetare. Du har förmågan att utveckla affärer tillsammans med team och fokuserar på kvalitativ försäljning med fokus på framtida utveckling. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Helge Nyberg erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Helge Nyberg med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till info@humanandexecutive.se senast den 14/10 2022. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!