Försäljnings- och orderadministratör

Försäljnings- och orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som vill jobba med logistik och kundnöjdhet. Då är denna tjänst som Försäljnings- och orderadministratör rätt för dig. Välkommen in med din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund drivs av en obeveklig passion för excellens och ett oföränderligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi är förändring konstant, och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som de har gjort i 80 år, riktar de sina blickar mot framtiden, förutser marknadens behov och efterfrågan så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång.

Som Försäljnings- och Orderadministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa att vår kund förblir på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara den nyckelkontakt för kunder som binder samman leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla deras kunder nöjda. Detta innebär att säkerställa ett professionellt informationsflöde från supply-teamet i Nederländerna hela vägen till deras kunder.

Teamet expanderar och fokuserar mer på processutveckling och därför söker vi en administratör till. Som en spindel i nätet kommer du att ha nära samarbete med både kunder och interna operationer.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via oss på Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa att vi alla är överens om rätt produkter på marknaden genom prognoser och uppföljning med statistik tillsammans med din SCM Team Lead
* Säkerställa kundnöjdhet genom att uppdatera om leveranser, lagernivåer, lagerförflyttningar
* Stötta Climate Solutions management genom att följa upp kundtjänstrelaterade frågor och ämne
* Hantera både korttidsprognoser, beställningar och prisinformation
* Övervaka vår försörjningssituation tillsammans med din SCM Team Lead för att säkerställa överensstämmelse mellan prognos och beställningar i SAP och vårt Supply Chain Management-system


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av orderhantering/ logistik
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Har mycket goda kunskaper i Excel, specifikt Pivot och Vlookup
- Har god systemvana, SAP som affärsystem

För att lyckas i rollen är du en person som gillar teamwork och kan tillföra energi till teamet. Du är social, strukturerad, ansvarstagande samt vågar ställa frågor och är allmänt nyfiken.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
*Information gällande vår kund kommer senare i rekryteringsprocessen! *

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 12 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024