Försäljningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Norrskog Wood Products AB (NWP AB) är ett helägt dotterbolag till Skogsägarna Norrskog ekonomisk förening. Företaget arbetar med sågade, hyvlade och målade produkter. Sågverken inom NWP tillverkar ca 450.000 m³ trävaror per år. Produktionen sker vid tre sågverk: i Östavall, Sikås, och Hissmofors - och merparten av produkterna används som synligt trä t ex i paneler, listverk, möbler, fönster- och dörrämnen. En betydande del av tillverkningen går till olika förädlingsindustrier för limträ, golv m m och till byggsidan för konstruktionsvirke och formvirke. Inom NWP förädlas en stor del av sågproduktionen vid något av de två hyvlerierna i Hammerdal och Hissmofors. NWP´s produkter marknadsförs och säljs främst till Sverige och Norge samt Europa, Nordafrika/Mellanöstern och Asien.

Arbetsbeskrivning
Som försäljningsadministratör på Norrskog Wood Products (NWP) kommer du att tillsammans med en kollega vara servicefunktionen och navet för interna och externa kunder samt NWP’s säljare. Det innebär att hantera all tänkbar administration som har med försäljning (inklusive export) och marknad att göra, tex lägga upp nya kunder i affärssystemet, göra kreditkontroller, hantera fakturor och krediter, svara på kunders frågor avseende leverans och fakturering, fylla i export- och tulldokument osv. Nästan varje kund är unik så arbetet är väldigt varierande och ställer stora krav på lust att lära och lösa de olika situationer som uppstår.

Vem är du?
Vi söker dig som verkligen tycker om att ge bra service, trivs med händelserika dagar där få dagar är den andre lik och med att få utlopp för sin problemlösarförmåga.

Du har erfarenhet av att jobba med administrationsflöden/-processer, fakturering samt att jobba i affärssystem. Du är duktig på att räkna och se rimligheter/orimligheter i siffror. Erfarenhet från speditions- och/eller servicebranschen tror vi är en bra bakgrund och är därför meriterande.

Då du kommer att ha direktkontakt med engelsktalade kunder så måste du behärska det engelska språket bra i både tal och skrift.

Som person är det framför allt viktigt att du är flexibel och tycker om att lära dig nya saker.

Detta är en tjänst på mellan 70-100 % beroende på hur mycket du själv vill arbeta. Ange gärna detta i din ansökan.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 25 maj.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman telefon063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.



Norrskog Wood Products AB (NWP AB) är ett helägt dotterbolag till Skogsägarna Norrskog ekonomisk förening. Företaget arbetar med sågade, hyvlade och målade produkter. Sågverken inom NWP tillverkar ca 450.000 m³ trävaror per år. Produktionen sker vid tre sågverk: i Östavall, Sikås, och Hissmofors - och merparten av produkterna används som synligt trä t ex i paneler, listverk, möbler, fönster- och dörrämnen. En betydande del av tillverkningen går till olika förädlingsindustrier för limträ, golv m m och till byggsidan för konstruktionsvirke och formvirke. Inom NWP förädlas en stor del av sågproduktionen vid något av de två hyvlerierna i Hammerdal och Hissmofors. NWP´s produkter marknadsförs och säljs främst till Sverige och Norge samt Europa, Nordafrika/Mellanöstern och Asien.

Arbetsbeskrivning
Som försäljningsadministratör på Norrskog Wood Products (NWP) kommer du att tillsammans med en kollega vara servicefunktionen och navet för interna och externa kunder samt NWP’s säljare. Det innebär att hantera all tänkbar administration som har med försäljning (inklusive export) och marknad att göra, tex lägga upp nya kunder i affärssystemet, göra kreditkontroller, hantera fakturor och krediter, svara på kunders frågor avseende leverans och fakturering, fylla i export- och tulldokument osv. Nästan varje kund är unik så arbetet är väldigt varierande och ställer stora krav på lust att lära och lösa de olika situationer som uppstår.

Vem är du?
Vi söker dig som verkligen tycker om att ge bra service, trivs med händelserika dagar där få dagar är den andre lik och med att få utlopp för sin problemlösarförmåga.

Du har erfarenhet av att jobba med administrationsflöden/-processer, fakturering samt att jobba i affärssystem. Du är duktig på att räkna och se rimligheter/orimligheter i siffror. Erfarenhet från speditions- och/eller servicebranschen tror vi är en bra bakgrund och är därför meriterande.

Då du kommer att ha direktkontakt med engelsktalade kunder så måste du behärska det engelska språket bra i både tal och skrift.

Som person är det framför allt viktigt att du är flexibel och tycker om att lära dig nya saker.

Detta är en tjänst på mellan 70-100 % beroende på hur mycket du själv vill arbeta. Ange gärna detta i din ansökan.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 25 maj.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman telefon063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024

Sales Specialist

Sales Specialist

18 november 2024