OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BLS är idag en av marknadens ledande aktörer inom lagerinredning, detta på grund av att vi har kunnig och engagerad personal, tillsammans med en högeffektiv och automatiserad produktionsutrustning. Redan från början förstod vi att vägen till framgång handlar om att vara noggrann i detaljarbete. Med närhet till vår egen produktion kan vi hela tiden sträva efter att utveckla och förbättra våra produkter. Detta är en förutsättning för att kunna bemöta våra kunder och deras behov, på absolut bästa sätt. Vår styrka är att erbjuda flexibla lösningar tillsammans med snabba leveranser och att alltid använda vår kunskap för kundens bästa. Vi lägger stor vikt på en säker materialhantering och för att säkerställa de höga krav på kvalitet och säkerhet som krävs, följer vi SS-EN 15512 standard och vi är certifierade enligt kvalitetssystemet ISO 9001:2015.
Trivs och utmanas du av att arbeta med en variation av arbetsuppgifter med kontakt med såväl kunder, leverantörer som kollegor?
Är du dessutom en engagerad person som drivs av att ge god service både internt och externt? Då kan du vara vår nya kollega!
Om tjänsten
Som försäljningsadministratör kommer du att vara en viktig länk mellan försäljning och produktion. Tjänsten innebär till största del att du ansvarar över att hantera administrationen runtomkring försäljning samt utveckla rutiner i syfte att minimera fel i ledet från sälj till leverans.
I rollen rapporterar du direkt till vår försäljningschef. Exempel på dina dagliga arbetsuppgifter är att:
Säkerställa att all information från sälj till produktion, lager och montage finns med och är rätt
Vara säljavdelningens representant på möten mellan sälj, lager och produktion
Hantera och säkerställa att avvikelser dokumenteras och att åtgärderna genomförs
Hantera och registrera samtliga order
Hantera kundorder där ritningar inte behöver produceras (direkt order via e-mail, enklare telefon-order, Återförsäljares lagerorder mm)
Lägga upp nya och uppdatera befintliga artiklar och prislistor
Genomföra kundregistervård
Hantera växeln tillsammans med övriga säljare
Hjälpa och stötta marknadsavdelningen med önskad information
Hantera administrativa kundfrågor exempelvis felfaktureringsadress, felleveranser mm
Din profil
För att trivas i rollen drivs du av att ge god service, både internt och externt. Du har en förmåga att se helheten och bidrar med ett personligt engagemang för att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor. Som person är du utöver det ansvarstagande, noggrann och strukturerad och trivs att arbeta både självständigt men likaså i team.
Erfarenhetsmässigt ser vi att du har några års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll eller liknande tjänst sedan tidigare, det är inget krav på att du behöver ha arbetat med försäljning innan. Alternativt har du en eftergymnasial utbildning inom försäljning eller annan lämplig utbildning som passar för tjänsten. Du hanterar svenska flytande i både tal och skrift och har mycket goda datorkunskaper samt god systemvana.
Vi ser ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid och Officepaketet.
Vi erbjuder dig
Som Försäljningsadministratör hos oss blir du en viktigt del av Brännehylte Lagersystem där du kommer att ha ett betydande tvärfunktionellt samarbete med andra funktioner inom verksamheten och därmed möjligheten att både påverka och utveckla för framtiden.
Hur går vi vidare?
I denna rekrytering samarbetar BLS med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.