Försäljningsadministratör sökes till Danubia Metals!

Försäljningsadministratör sökes till Danubia Metals!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en roll med mycket kundkontakt och eget ansvar? Har du lätt för att kommunicera både på svenska och engelska? Om du även är en väldigt nyfiken person så rekommenderar vi dig att läsa vidare – det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu dig som vill ta dig an rollen som Försäljningsadministratör hos vår kund, Danubia Metals. Företaget jobbar med metalltrading i Europa, vilket innebär att vissa resor kan förekomma, exempelvis till Italien. Du utgår från kontoret på Linnégatan i Stockholm, men möjlighet till arbete på distans finns.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Försäljningsadministratör så är du delaktig i Danubias säljprocesser. Du arbetar löpande med dina tilldelade kunder och konton och håller tät kontakt med dessa. Dina arbetsuppgifter inkluderar följande:
Behandling av kundbeställningar
Kundkontakt (planera för framtida inköp)
Kontakt med leverantörer

Då du är inkluderad i hela säljprocessen så blir din uppgift att sätta dig in i kundernas köpmönster, följa upp och identifiera nya behov hos befintliga kunder. Navet med rollen är att kunna skapa relationer och nätverk.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Försäljningsadministratör tror vi att du är en driven, ansvarstagande och självständig person som gärna planerar sitt arbete. Vi ser att du har en stor nyfikenhet, vilja att lära sig nytt och en god analysförmåga. Vidare ser vi att du har en stor flexibilitet och ett stort kundfokus.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Lätt för att arbeta via telefon
Goda kunskaper i Microsoft Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
Arbetslivserfarenhet inom sälj

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag hos Perido under 6 månader med chans till överrekrytering hos Danubia. Tillträde i januari 2022.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32565 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 24 december 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Sales Support

Sales Support

6 november 2024

Sales Advisor 8h - temporary contract

5 november 2024

Sales Advisor 25h - temporary contract

5 november 2024

Sales Support Specialist

Sales Support Specialist

4 november 2024