OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Vida Wood ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 23 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vida Wood sköter all försäljning av sågade trävaror från våra 12 sågverk. Ca 75 % går på export.
Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss.
Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget.
ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
Vi på försäljningsadministrationen ansvarar för all administration och logistik kring försäljningen av trävaror. Du kommer att arbeta med offertadministration, fakturering, transporter och leveransbevakning. Arbetet innebär mycket kommunikation per telefon och mail. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1,5 år. Därefter finns god chans till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete eller erfarenhet från sågverksproduktion kombinerat med en god administrativ förmåga eller utbildning. Du är kommunikativ, självständig och noggrann och behärskar engelska i tal och skrift. Framför allt uppskattar vi ditt engagemang och din vilja att ta ansvar.