OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på över 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år. Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.
Rollbeskrivning:
Som Försäljningsansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln i varuhuset där du leder och fördelar arbetsuppgifter till Butiksmedarbetare och Avdelningsansvariga. Du, tillsammans med respektive Avdelningsansvarig ser till så att varuhuset har ett stort säljtryck med säljande och välexponerade hyllor, anpassade till rätt säsong. Vidare bär du ansvaret för försäljningsaktiviteter, butik- och nyhetsombyggnationer samt att planerade varuexponeringar fullföljs.
I rollen ansvarar du även för lager och logistik i varuhuset. I det innefattas bland annat beställning, mottagning, säkerställande av varulagernivån samt att leverans sker utan avvikelse. Du ser även till att inventeringar görs enligt lagda rutiner samt att lagret hålls rent och snyggt.
Tjänsten medför en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till Varuhuschefen och är dennes förlängda arm i försäljningsfrågor.
Jour vissa helger och kvällar förekommer i denna tjänst.
Kvalifikationer:
Du är en person som jobbat inom detaljhandeln i 3-5 år och har ledarskapserfarenhet inom detaljhandeln på minst 2 år. Det är även meriterande om Du tidigare har arbetat med lager- och logistikfrågor. Din kunskap kring brandsäkerhet och arbetsmiljö värdesätter vi och du innehar truckkort.
Att hantera såväl personal som kunder är inget nytt för dig. Du har en förmåga att motivera, coacha och inspirera personal och du är pedagogisk i ditt framförande av budskap. Du ser dig själv som en lojal och lösningsfokuserad lagspelare. Du har färdigheter i strategisk säljplanering och varuexponering, varigenom du har förmågan att se helheten i en försäljningscykel. Vidare är det viktigt att du har goda datorkunskaper, har du tidigare även arbetat i ett affärssystem är det ett plus. Planering av varuflöden är inget nytt för dig och vi ser att du är en analytisk, organiserad och ansvarstagande person med hög servicekompetens. I din roll är du flexibel för att kunna tillmötesgå eventuella nya eller tillfälliga arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden och att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!
Arbetsplats/placering: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid
Lön:Enligt överenskommelse
Arbetstider: Varierar över veckan, kan innefatta kvällar och helger
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Sofia Rydén 0705-221519
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens eventuella slutdatum. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sofia Rydén
0705221519
Sofia Rydén
+46 705221519