Försäljningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på över 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år. Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.

Rollbeskrivning:

Som Försäljningsansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln i varuhuset där du leder och fördelar arbetsuppgifter till Butiksmedarbetare och Avdelningsansvariga. Du, tillsammans med respektive Avdelningsansvarig ser till så att varuhuset har ett stort säljtryck med säljande och välexponerade hyllor, anpassade till rätt säsong. Vidare bär du ansvaret för försäljningsaktiviteter, butik- och nyhetsombyggnationer samt att planerade varuexponeringar fullföljs.
I rollen ansvarar du även för lager och logistik i varuhuset. I det innefattas bland annat beställning, mottagning, säkerställande av varulagernivån samt att leverans sker utan avvikelse. Du ser även till att inventeringar görs enligt lagda rutiner samt att lagret hålls rent och snyggt.
Tjänsten medför en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till Varuhuschefen och är dennes förlängda arm i försäljningsfrågor.
Jour vissa helger och kvällar förekommer i denna tjänst.

 

Kvalifikationer:

Du är en person som jobbat inom detaljhandeln i 3-5 år och har ledarskapserfarenhet inom detaljhandeln på minst 2 år. Din kunskap kring brandsäkerhet och arbetsmiljö värdesätter vi och du innehar truckkort.

Att hantera såväl personal som kunder är inget nytt för dig. Du har en förmåga att motivera, coacha och inspirera personal och du är pedagogisk i ditt framförande av budskap. Du ser dig själv som en lojal och lösningsfokuserad lagspelare. Du har färdigheter i strategisk säljplanering och varuexponering, varigenom du har förmågan att se helheten i en försäljningscykel. Vidare är det viktigt att du har goda datorkunskaper, har du tidigare även arbetat i ett affärssystem är det ett plus. Planering av varuflöden är inget nytt för dig och vi ser att du är en analytisk, organiserad och ansvarstagande person med hög servicekompetens. I din roll är du flexibel för att kunna tillmötesgå eventuella nya eller tillfälliga arbetsuppgifter.

Vi ser gärna att du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden och att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! 

 

Arbetsplats/placering: Värnamo

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid

Lön:Enligt överenskommelse

Arbetstider: Varierar över veckan, kan innefatta kvällar och helger

Har du frågor kring tjänsten kontakta:Mats Kruse Varuhuschef, 0765-26 45 95

 

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.

Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Kruse
+46 765-264595
Ellinor Lindvall
+46 721640658

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Värnamo Värnamo
  • 1 plats
  • Enligt Överenskommelse
  • Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid
  • Publicerat: 7 juli 2013

Besöksadress

Kalkstensvägen 1
None

Postadress

Kalkstensvägen 1
Värnamo, 33144

Liknande jobb


28 november 2024

Akademibokhandeln Nordstan söker biträdande butikschef

25 november 2024

Fritidsbanken Arbetsledare

Fritidsbanken Arbetsledare

25 november 2024

22 november 2024