OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nya utmaningar? Sök tjänsten som försäljningansvarig på ICA Maxi Special Östersund!
Med en omsättning på ca 500 miljoner, närmare 150 anställda och 28 000 kunder i veckan är vi ett företag som ser ljust på framtiden. Vår värdegrund som baseras på Glädje, Engagemang och Trygghet leder oss i vårt dagliga arbete. Med tydliga kundlöften och vår kundidé "Du gör alltid rätt om du gör kunden nöjd" tar vi emot alla kunder
Det här är ditt blivande jobb
Till vår butik i Östersund söker vi en driven säljare med stor ansvarskänsla. På Maxi Special är du en viktig lagspelare som deltar i arbetet i hela butiken. Som person är du serviceinriktad, kundfokuserad och gillar utmaningar och ett högt tempo, har ett gott öga för färg, form och exponeringar. Erfarenhet inom säljyrket prioriteras.
ICA Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, till exempel husgeråd, kläder, böcker, servetter, lek och grilltillbehör. ICA Special arbetar mot ICAs 1400 butiker i Sverige och är även "service provider" till Baltikum. Funktionen ansvarar också för resultat och drift av Maxi Special, en helintegrerad kedja med 81 enheter som drivs i Maxi ICA Stormarknad med ca 800 medarbetare och en omsättning på ca 5 miljarder. Livsdelen ägs och drivs av enskild handlare.
Som försäljningsansvarig hos oss får du jobba i ett expansivt företag och hos ett av Sveriges starkaste varumärken. Tillsammans med butikschef och medarbetare planerar, genomför och presenterar du en butik med känslan av nyöppning varje dag. Vara med och leda och planera för driften på kort och på lång sikt är också en del av ditt dagliga arbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av stormarknadsdrift och försäljning av specialvaror. Om du har utbildning inom butiksdrift är det meriterande liksom om du har tidigare erfarenhet av personal- & resultatansvar. Du är en säljorienterad trevlig person som har förmåga att leda butiken mot optimerad försäljning och lönsamhet. Vidare har du naturligtvis driftighet & genomförandekraft. Då befattningen till stor del handlar om att leda andra är en god samarbetsförmåga och ledarskap avgörande. Då en del av arbetet är administrativt är det ett krav att du har god PC-vana. Vana av AOB (automatiskt ordersystem) och Store Office är meriterande.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter
Frågor om tjänsten besvaras av butikschef Gustav Grimbe på telefonnummer 072- 7301892.
Sista dag för ansökan
Ansök så snart som möjligt, då vi gör löpande urval. Dock senast 2020-09-13
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.