Försäljningsansvarig Ställagesystem

Försäljningsansvarig Ställagesystem

Arbetsbeskrivning

Är du en resultatorienterad lagspelare med projektledaregenskaper som vill vara med och bygga upp ett helt nytt affärsområde inom Toyota Material Handling Sweden? Vi utökar vår produktportfölj med ställagesystem och söker nu dig som vill bygga upp verksamheten i Sverige.

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter. Ansök nu och bli en del av vår spännande förändringsresa framåt!

Ditt uppdrag
Du är den som bygger upp affärsområdet Racking Solutions och har det nationella ansvaret för försäljprocessen av ställage; från generering av leads, framtagande av offerter till att driva och avsluta projekt, inklusive översyn av installation och driftsättning av lösningen. Du förstår kundens behov, säljer in konceptet och tar ansvaret fullt ut för de kommersiella och operativa delarna i leveransen.

Du kommer att jobba både individuellt och tillsammans med övriga Toyota-organisationen i större kundprojekt med ren ställageförsäljning men även i projekt kopplade mot automation, layoutdesign etc. Som person behöver du därför ha mycket lätt för nätverksbyggande och ha starka projektledaregenskaper för att driva affären framåt. Du spelar en nyckelroll i att stötta dina kollegor i organisationen med dina kunskaper inom ställagesystem och lagerlösningar, samtidigt som du agerar som en ambassadör för hela vårt produkt- och tjänsteportfölj inom Toyota Material Handling gentemot kund.

Vi förutser en snabb tillväxt inom affärsområdet och därmed tillväxt av teamet som kommer att jobba inom området Racking solutions.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Entreprenörsådran i dig och erfarenhet av att ha drivit fram eller aktivt deltagit i uppbyggnaden av ett nytt affärsområde eller ny funktion
* Erfarenhet av arbete med försäljning inom relevant område, där du har ett starkt driv, kundfokus och förståelse för komplexa försäljningsprocesser
* Mycket goda kunskaper inom logistik och ställagelösningar
* Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt
* God IT- och datorvana
* B-körkort är en självklarhet då det ingår resor som en naturlig del av tjänsten



Det är meriterande om du har:

* En akademisk examen inom relevant område, till exempel som ingenjör eller inom logistik
* Fördjupade kunskaper inom supply chain management och AutoCAD eller motsvarande
* Projektledarbakgrund

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som

* Är ansvarstagande, självgående och strukturerad
* Är mål- och resultatorienterad
* Har god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga och bevara goda kundrelationer
* Är övertygande och kommunikativt skicklig i tal och presentationsteknik

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Tjänstebil ingår för din bekvämlighet och rörlighet.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.



Placering & start

Vi söker efter rätt person och är flexibla vad gäller placeringsort och startdatum. Vi vill gärna ha dig på plats så snart som möjligt och tror att du bäst får stöd om du utgår ifrån Stockholm, men det är inget krav.



Mer information

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering.

Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Arbetspsykologiska tester kan användas i rekryteringsprocessen. Intervjuer sker löpande.

För mer information, kontakta Senior Business Manager Pär Forsell, tel +46722286037.

Kontaktpersoner på detta företaget

Serviceledare Mikael Karlsson
040-28 46 31 070-229 57 89
Serviceledare Ove Karlsson
031-64 89 35 070-528 55 41
Serviceledare Stefan Uvalic
08-564 591 29 070-311 24 47
Serviceledare Jonas Andreasson
036-188181 070-2375520
Serviceledare Catarina Sjöberg
08-704 43 93 070-202 25 35
Serviceledare Kjell Johansson
08-7044033 070-2977018
Serviceledare Kjell Johansson
08-704 4033 070-297 70 18
Serviceledare jonas Andreasson
036-18 81 81 070-237 55 20
Serviceledare Stefan Cantzler
08-564 592 58 070-626 85 67
Serviceledare Peder Nilsson
0142-883 25 070-653 32 79

Sammanfattning

Besöksadress

Voltavägen 15
None

Postadress

None
BROMMA, 16184

Liknande jobb


Account manager SYD, FLEX power tools

Account manager SYD, FLEX power tools

27 december 2024

27 december 2024

Account manager/FPS EGO Power+

Account manager/FPS EGO Power+

27 december 2024

27 december 2024