OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Är du försäljare och vill ta dig an nästa roll? Här får du möjlighet att bli ansvarig för försäljningen hos Meridion som satsar inför nästa expansionsfas.
Bolaget grundades 2005 och samtliga delägare arbetar heltid i bolaget. Genom att utveckla och realisera effektiva försörjningskedjor och logistikprocesser skapar Meridion mervärde hos kunderna.
Meridion är ett konsultföretag inom affärssystemet Infor M3 och BI-systemet Qlik. Företagets ambition är att vara den långsiktiga samarbetspartnern genom att verka som en länk mellan management och IT-konsulter.
Idag finns kunderna främst inom fordonsindustrin och repetitiv produktion, och du kommer som försäljningsansvarig vara den första uttalade säljaren och kommer till en färdig kundstock som är redo att vidareutvecklas såväl som upparbetade leads.
Din roll som försäljningsansvarig
I rollen som försäljningsansvarig kommer du att driva försäljningen. Tidigare har VD ansvarat för försäljningen, men nu under expansionen behöver denna roll renodlas, vilket innebär en stor möjlighet för dig att vara med och påverka. Det finns stor teknisk kompetens inom bolaget som kan agera säljstöd vid behov.
Från start kommer du att få en upparbetad lista med kunder och prospekts. Många kunder är idag återkommande. Det viktigaste för att lyckas i denna roll är att bygga relation med kunderna och via den vägen landa affärer.
Dina kvalifikationer
Erfarenhet av affärssystemsförsäljning. M3/IFS/SAP/ORACLE.Förståelse för industriverksamhet.Körkort.Svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet/Kunskap inom Infor M3.Kontaktnät inom branschen.Erfarenhet/Kunskap inom Qlik
För att lyckas i rollen som försäljningsansvarig krävs det att du är förtroendeingivande och har en motor att driva försäljningen. Du brinner för att skapa och slutföra affärer. Du gillar tanken om att ha en viktig roll i bolaget som du kan vara med och påverka.
Vad företaget erbjuder dig
Meridion är ett bolag i tillväxtfas där du får chansen att komma in i en roll som försäljningsansvarig och på riktigt vara med och påverka företagets framtid.
Meridion sitter i stora ljusa lokaler vid Stigbergsliden med utsikt över Göta Älv. Bolaget lägger stor vikt vid gruppkänslan. Det är viktigt att känna teamkänsla och därför jobbar alla konsulter in-house på fredagar.
I denna roll kommer du få stor frihet att bedriva försäljningen. Du erbjuds friskvårdbidrag, tjänstepension, tjänstebil, förmånlig provision och en härlig stämning på kontoret.
Övrigt
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Plats: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse. Fast + rörlig del.
Låter rollen som försäljningsansvarig till Meridion AB intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!