Försäljningsassistent

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker nu en utåtriktad och lättsam problemlösare med en gedigen erfarenhet av kundservice och försäljning till vår kund i Malmö. Företaget är en helhetsleverantör av återvinningstjänster.

Om företaget

KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
Som anställd hos KFX HR-partner har du rätt till garantilön även om vi inte skulle ha något uppdrag som passar dig för tillfället. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen.


Arbetsuppgifter

Tjänsten som försäljningsassistent innebär att du kommer att tillhöra kundservice avdelning men det ingår även uppsökande försäljning i din tjänst där du bearbetar befintliga och nya kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot inkommande samtal och behandla olika frågeställningar från företagets kunder. Vidare kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentering i affärssystem, registrera ordrar, hantera och registrera avtal, kontroll och uppföljning av beställningar samt kundreskontra, avvikelse och reklamationer mm. Arbetsuppgifterna är många och varierande och kräver att du har snabb och god inlärningsförmåga. Arbetet utförs i ett nära samarbete med säljare och övriga kollegor i teamet och på kontoret.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är lättsam, flexibel och ansvarstagande. Du ska ha god känsla för service i alla lägen. Du trivs i en utåtriktad roll med många kundkontakter och är en säljande person. Då företaget arbetar process- och målstyrt och tidvis erbjuder ett högt arbetstempo med snabba vändningar mellan kundsamtal och flera olika program för genomförande av uppgift, tror vi att du har en god förmåga att både strukturera ditt arbete och att prioritera självständigt. Du har lägst gymnasial utbildningsnivå och flera års erfarenhet av servicerelaterade och administrativa arbetsuppgifter. Du har en mycket god datorvana, dels inom Officepaketet men även inom större affärssystem. Har du tidigare arbetat i CRM och/eller Movex är det meriterande. Du talar och skriver utmärkt svenska och vi ser det som meriterande om du även har goda kunskaper inom danska språket.

Övrigt

Tjänsten är ett konsultuppdrag och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning hos KFX HR-partner. Det finns stora möjligheter till fast tjänst hos kundföretaget efter 6 månader. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200. Tjänsten ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt

Maria Karlsson

Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt

Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Syd AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Stora Nygatan 40, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 40
Malmö, 21137

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024