OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäljningsassistent
Om företaget
Elastocon är ett teknikintensivt företag som utvecklar, tillverkar och säljer instrument för materialprovning av polymera material.
Våra instrument säljs över hela världen. Företaget finns i ljusa och trevliga lokaler utmed motorvägen i Brämhult Borås.
Vi söker nu i samarbete med KONCEPT HR en kompetent och positiv kollega som kan jobba med varierande arbetsuppgifter till vår försäljningsavdelning och som har ambitioner att vara med och bidra i utvecklingen av ett växande företag.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Försäljningsassistent hos oss innebär att du skall jobba med arbetsuppgifter såsom: Order, inköpsregistrering och fakturering, beställning från leverantörer, export och importdokument, utlandsfrakter, rapporter till myndigheter, såsom Naturvårdsverket m.fl. samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Du ingår i ett marknadsteam med tre säljare, en marknadskommunikatör och rapporterar till försäljningssansvarig.
Kvalifikationer
Det är önskvärt att du arbetat med dessa arbetsuppgifter tidigare. Har du även tidigare erfarenhet av ekonomiarbete så är det meriterande då visst sådant arbete ingår i tjänsten. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift, samt vana vid administrativa system. Har du sedan erfarenhet av affärssystemet Pyramid så är det en merit.
Din profil
Som person är du noggrann, entusiastisk och flexibel, du kan jobba både självständigt och tillsammans med kollegor, Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och inställning då det är avgörande för att nå goda resultat. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är förändringsbenägen.
Övrigt
Arbetstid 08:00 till 17:00 med flextid. Vi har sjukförsäkring och friskvårdsbidrag för de anställda.
Vi gör denna rekrytering tillsammans med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på maria@koncepthr.se eller mobil 0761 388 155. Vi gör löpande intervjuer så sök gärna redan idag.