Försäljningsassistent-Lidl Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Vi söker nu en Försäljningsassistent till vårt centrallager i Örebro. Är du en serviceinriktad och noggrann person som trivs med administrativa uppgifter? Då kan detta vara jobbet för dig. Läs mer om tjänsten nedan.

Din roll

Som försäljningsassistent fungerar du som en servicefunktion mot vår försäljningsorganisation och då främst mot våra butiker. Du har kontinuerlig kontakt med olika avdelningar inom Lidl och fungerar som en naturlig länk mellan försäljningsavdelningen och våra distriktschefer. I rollen som försäljningsassistent är du på många sätt ansiktet utåt både internt och externt. Du ansvarar för posthantering, telefon, resebokningar samt att sammanställa och utvärdera rapporter. En del av det dagliga arbetet består av tillsyn av gemensamma ytor såsom kontor, mötesrum och pentry.

Din vardag kan variera utifrån verksamhetens behov. Vilket ger dig möjligheter att införskaffa nya kunskaper och utvecklas som person såväl som inom företaget.
Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag 8-17.


Din profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, har en god kommunikationsförmåga och som uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter samt om du tidigare arbetat i butik - antingen på Lidl eller annan dagligvarukedja. Som person är du naturligt serviceinriktad, strukturerad och ordningsam i ditt arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i grupp och kan även självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.


Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Bland våra förmåner hittar du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör även en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Örebro
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Postadress

Karlslundsgatan 61
ÖREBRO, 70341

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024