OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I samarbete med en spännande kund i centrala Stockholm söker vi nu en Försäljningsassistent. Vår kund har funnits sedan 1993 och har totalt 65 anställda med en omsättning på drygt 75 miljoner (2007). Företaget är verksamt i hela Europa. Du kommer främst att arbeta i Stockholm, men du kommer även att besöka kunder i övriga Sverige samt Norge, Danmark och Finland. Arbetsuppgifter Som försäljningsassistent arbetar du självständigt och assisterar försäljningschef samt VD med administrativt stöd. Arbetet innebär mycket kundkontakt och ställer stora krav på servicekänsla samt att du kan strukturera och prioritera. Arbetsuppgifterna är varierande och det är positivt om du har ett intresse av omvärldsbevakning samt att analysera framtida kundbehov. Du kommer efter introduktion och upplärning att genomföra kundbesök samt inneha eget kundansvar. Tjänsten är mycket utåtriktad vilket innebär daglig problemlösning samt fortlöpande kontakt med företagets kunder. Kvalifikationer och egenskaper Vi vill att du har en fullgjord gymnasieutbildning samt att du är kundorienterad, strukturerad, självgående och initiativtagande. Det är viktigt att du har ett intresse av försäljning samt att du är driven och prestigelös. Om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ser vi det som meriterande. Då tjänsten är utåtriktad ser vi det som positivt om du är en duktig kommunikatör i både tal och skrift. Företaget verkar i en internationell miljö och av den anledningen är det även viktigt att du har goda kunskaper i engelska. Du behärskar MS Office programmen och i synnerhet Word, Excel och PowerPoint. I tjänsten ingår vissa resor och då främst till företagets kunder inom Europa. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför är du välkommen med din ansökan redan idag.