OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Vi söker nu efter en försäljningsassistent till vårt regionkontor i Rosersberg. Tjänsten är ett allmän visstidsanställning till och med 31 oktober 2023 på heltid. Tillsättning kommer att ske omgående eller enligt överenskommelse.
Din roll
Som försäljningsassistent fungerar du som en servicefunktion mot vår försäljningsorganisation och då främst mot våra butiker. Du har kontinuerlig kontakt med olika avdelningar inom Lidl och fungerar som en naturlig länk mellan bl.a. vårt huvudkontor och försäljningsavdelning. I rollen som försäljningsassistent är du på många sätt ansiktet utåt både internt och externt. I rollen ingår också att ansvara för posthantering och telefontjänst, att koordinera och boka hotell och resor samt att arbeta med att sammanställa och utvärdera material och rapporter. Arbetsuppgifterna varierar mycket, vilket ger dig möjligheter att skaffa nya kunskaper och utvecklas inom Lidl.
Arbetstiderna är förlagda över kontorstider.
Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, har en god kommunikationsförmåga och som uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter samt om du tidigare arbetat i butik antingen på Lidl eller annan dagligvarukedja.
Vi uppskattar att du som söker har erfarenhet som kontorsassistent/receptionist eller inom kundtjänst.
Som person är du naturligt serviceinriktad, strukturerad och ordningsam i ditt arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i grupp och kan även självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.
Ett krav i tjänsten är att man erhåller B-körkort, eftersom man hanterar tjänstebilar inom området.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul.
Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.
Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal.
Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”ansök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV samt personligt brev
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!