OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Vi söker nu efter en receptionist/försäljningsassistent till vårt regionkontor i Rosersberg. Tjänsten är ett sommarvikariat med start i mitten av maj och som sträcker sig till mitten av augusti 2024.
Din roll
Som receptionist/försäljningsassistent fungerar du som en servicefunktion mot vår försäljningsorganisation och då främst mot våra butiker.
Du har kontinuerlig kontakt med olika avdelningar inom Lidl och fungerar som en naturlig länk mellan huvudkontoret och försäljningsavdelningen. I rollen som försäljningsassistent är du på många sätt ansiktet utåt både internt och externt.
I rollen ingår också att ansvara för:
* Posthantering och telefontjänst
* Koordinera och boka hotell och resor
* Sammanställa och utvärdera material och rapporter
* Ta emot besökare
* Förbereda luncher och fika inför utbildningar/möten
Arbetsuppgifterna varierar mycket, vilket ger dig möjligheter att skaffa nya kunskaper och utvecklas inom Lidl. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap och vi lägger därmed stor vikt på god service. Arbetstiderna är förlagda över kontorstider.
Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, har en god kommunikationsförmåga och som uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter samt om du tidigare arbetat i butik antingen på Lidl eller annan dagligvarukedja.
Vi uppskattar att du som söker har erfarenhet som kontorsassistent/receptionist eller inom kundtjänst. Som person är du naturligt serviceinriktad, strukturerad och ordningsam i ditt arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i grupp och kan även självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.
Det är meriterande att inneha B-körkort, eftersom man hanterar tjänstebilar inom området
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.
Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.