Försäljningsassistent till webbshop

Försäljningsassistent till webbshop

Arbetsbeskrivning

Norsktalande försäljningsassistent till Webbshop
Försäljningsassistent Webbshop
Till en nyinrättad tjänst söker Unisport nu en norsktalande och serviceminded Försäljningsassistent Webbshop inom ett av våra affärsområden - Sports Equipment. Du kommer att arbeta mot den norska marknaden och supportera kunder online och via telefon.
I rollen som Digital försäljningsassistent kommer du att ingå i ett passionerat och inspirerande team med kollegor från Sverige, Norge, Danmark och Finland med fokus på att vägleda våra kunder vid inköp av sportutrustning. Dina närmaste kollegor, som du kommer att ha daglig kontakt med, jobbar i teamet i Hjärnarp samt i Askim i Norge.
Unisport säljer sportutrustning till både små och medelstora kunder samt till större kunder via projektförsäljning. Vi har en stor potential att öka vår omsättning på marknaden inom detta område.
Som digital försäljningsassistent – B2B (Business to Business) - kommer du att tillhandahålla kundsupport genom att hjälpa befintliga kunder online och per telefon samt att löpande ta hand om nya kunder. Du måste ha ett intresse för digital utveckling och vara bra på att kommunicera och ha kontakt med kunder och kollegor såväl skriftligt som muntligt.
I din roll supporterar du dina kollegor, har daglig kundkontakt, använder telefon, PC och rapporteringssystem som dina arbetsredskap. Du har erfarenhet från arbete inom försäljning, ordermottagning, logistik samt e-handel. Hög vilja att lära sig nytt och vara nyfiken på utveckling, är nyckelfaktorer för att lyckas i tjänsten. Det är en fördel att vara intresserad av sport och träning.
Det är viktigt att du upprätthåller en hög kundservice och är noggrann, även i tider av högt tempo med många pågående aktiviteter. Du är van att ta hjälp av teamet, men även att fatta egna beslut vid behov och vara en god initiativtagare.
Om detta sammanfaller med dina kompetenser, motivation och bakgrund, vill gärna att du hör av dig!
Beskrivning av rollen
Ansvara för en helt ny webbutik i Norge samt utveckla och optimera detta koncept ytterligare
Löpande uppdatera våra system gällande leverantörsinformation, lagerhållning, produktbeskrivningar, fraktkostnader och leveranstider
Erbjuda god kundvård genom att svara på alla inkommande förfrågningar via e-post och telefon samt ansvara för att löpande svara på vår chattfunktion på hemsidan, som är öppen mellan kl. 08.00 -16.00 alla vardagar
Online-/ telefonförsäljning och kundservice
Användning av digitala verktyg
Hjälpa våra säljare genom att registrera och uppdatera kund- och leverantörsprofiler, göra samt följa upp beställningar, kvalitetssäkra våra processer, fakturering etc i alla våra system
Kartlägga och kontakta potentiella kunder för införsäljning av vår webbutik och våra produkter
Intern rapportering för avdelningen
Kontaktansvarig internt och externt för den norska avdelningen inom Sports Equipment

Din bakgrund / Kvalifikationer
Erfarenhet av att utföra och följa upp försäljning via webbutik
Erfarenhet av kundservice och försäljningsprocesser, gärna från e-handel i en kommersiell försäljningsorganisation
God IT-kompetens samt bekant med Dynamics CRM (Customer Relations Management) och ERP-system (affärssystem), Sharepoint och andra Office365-program eller liknande system
Goda kunskaper i norska och engelska i tal och skrift
Egenskaper
Systematisk, strukturerad och god förmåga att arbeta självständigt
God samarbetsförmåga, lösningsorienterad och flexibel inom en mängd olika arbetsuppgifter
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål
Du vill utveckla dina befintliga kompetenser och är nyfiken på att utforska nya möjligheter inom Sports Equipments erbjudande tillsammans med dina kunder och ditt team

Du erbjuds
En nyinrättad position, där du medverkar i utveckling av rollen
Eget ansvar med varierande arbetsuppgifter
Att ingå i ett tight och kompetent team, där fokus ligger på att erbjuda en fantastik kundupplevelse!

Välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 november. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
För vidare information kring tjänsten kontakta Stig Henriksen: stig.henriksen@unisport.com, +45 92 92 56 56.
Om Unisport
Unisport är marknadsledande inom idrottsanläggningar och aktivitetsytor i de nordiska länderna. Företaget har ca 350 anställda med en omsättning på 146 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors. Företagen inom Unisport är verksamma i Finland, Sverige, Norge och Danmark och kompletterar varandra produktmässigt och geografiskt.
I Sverige har vi verksamheter i Hjärnarp, Landskrona, Stockholm, Göteborg och Ljungaverk
Målet är att nå en betydande försäljningstillväxt och att bli en ledande nordeuropeisk helhetsleverantör, vars koncept ger de bästa förutsättningarna för idrottare och åskådare.
Live to move. Move to live.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unisport Sverige AB Hjärnarp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Postadress

Fritiofs Väg 1
Hjärnarp, 26675

Liknande jobb


20 september 2024

17 september 2024

Hallvärd & logistikassistent

Hallvärd & logistikassistent

14 september 2024