OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ReadSpeaker är ett företag med visionen att innehållet på Internet ska bli mer lättåtkomligt. Detta åstadkommer vi med våra ReadSpeaker-lösningar, som ger kunderna möjlighet att göra informationen på sina webbplatser upplästa för alla, när du vill och var du än är. Med modern teknik för "text-till-tal", har detta blivit ett framgångsrikt koncept. ReadSpeakers tjänster finns spridda över hela världen. I Sverige har vi kontor i Uppsala, här sker även all produktutveckling.
ReadSpeakers kunder finns inom många olika samhällssektorer. Som exempel på kunder kan nämnas Dow Jones, EU kommissionen, Stockholm Stad, Sveriges Riksdag, Nestlé, Siemens med flera. Användare av våra tjänster är bl.a. människor som har svårt att läsa skriven text, t.ex. personer med läs- och skrivsvårigheter, barn, äldre eller de som inte har svenska som modersmål. Våra användare kan också vara människor som hellre lyssnar än läser, som gillar att göra flera saker samtidigt.
Som försäljningsassisten kommer du att:
- generera nya kontakter och affärsmöjligheter genom
* prospektering/ identifiera potentiella kunder och marknader
*uppsökande försäljning ("cold calling")
*göra uppföljningar, uppdateringar osv.
-boka möten till försäljarna
-hjälpa till med säljadministrationen
Som försäljningsassistent, är du ansvarig för att skapa intresse för våra tjänster gentemot potentiella kunder. Arbetet sköts främst via telefon och email. Du är en del av ett säljteam, där mer erfarna försäljare är ansvariga för att konvertera leads till kundkontrakt.
Vi söker dig som har lätt för att få kontakt med andra människor, skapa goda relationer, är noggrann och effektiv. Du är en social person som gillar att arbeta i team och sträva mot gemensamma mål, samtidigt som du självständigt kan planera och lägga upp din arbetsdag. Erfarenhet från försäljning är något vi värderar högt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. ReadSpeaker är ett internationellt bolag, du har därför god vana att kommunicera på engelska, i både i tal och skrift. ReadSpeaker säljer produkter och tjänster som kan vara tekniska av naturen, det en fördel om du har god förståelse eller erfarenhet av Internet och webbaserade tjänster. Du skall kunna hantera program som Word, Excel och Powerpoint. Vi använder säljsystemet SalesForce, har du tidigare arbetat med detta verktyg, så är det jättebra.
Tjänst: vikariat fram till sommaren 2016
Omfattning: heltid
Tillträde: efter överenskommelse
Har Du dessa egenskaper och kunskaper? Tycker du att det här låter spännande? Hör i så fall av Dig med en ansökan till oss. Skicka den till info@readspeaker.com märkt "SALES-RSAB2015" snarast möjligt. Rekryteringen till denna tjänst kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Reinholdsson
0727335848
0727335848
Support Manager Johanna Lambertz
018604444