OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla verksamheten till att nå nya höjder? Är du duktig på att leda och motivera dina medarbetare? Tycker du om att göra affärer i spännande omgivningar? Välkommen till en utmanande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter!
Sandvik Mining är ett affärsområde inom Sandvikkoncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, service och tekniska lösningar för gruvindustrin. Produktprogrammet omfattar bergborrning, bergavverkning, krossning, lastning och transportlösningar.
Vi söker nu en affärsorienterad ledare till tjänsten som försäljningschef för bergborrverktyg. Sandviks bergborrverktygsaffär i Skandinavien är en av Europas viktigaste och har stor potential att utvecklas både på kort och lång sikt. Tjänsten är placerad i Sandviken, men annan placering kan bli aktuell efter överenskommelse med lämplig kandidat.
Arbetsuppgifter
Som försäljningschef har du det övergripande ansvaret för bergborrverktygsaffären i Skandinavien.
Ditt uppdrag är att:
- coacha och leda våra säljare i deras arbete.
- sätta mål och följa upp mål för verksamheten.
- genomföra gemensamma kundmöten.
- utveckla säljorganisationen och skapa tillväxt i affären.
Du utbildar inom produktsortiment, försäljning och andra områden som krävs för att utföra best praxis och värdebaserad försäljning.
Resor inom Sverige, Norge och Svalbard ingår i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig med lägst en gymnasieutbildning inom teknik eller ekonomi, samt ett par års ledarskapserfarenhet med goda resultat. Har du en högskole- eller universitetsutbildning inom teknik är det meriterande, precis som erfarenhet av industriell försäljning och förhandlingsvana. Produktkunskap och kunskap om gruv- eller anläggningsbranschen med dess kunder är även det ett plus. Tjänsten förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Som person är du prestationsorienterad med en god ekonomisk medvetenhet och ett gott omdöme. Du är strukturerad och har en förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du behåller ett brett perspektiv och ett strategiskt tänk. För att lyckas i ditt ledarskap bör du ha en god förmåga att leda och motivera andra samt skapa engagemang och delaktighet för att effektivt nå gemensamma mål. Det är också viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, där du är lyhörd och vågar tänka nytt för att hitta de bästa lösningarna.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Elias Engman, rekryterande chef, 070-281 14 17
Anna Holm, HR Advisor, 08-685 94 90
Fackliga kontaktpersoner
Karolina Kangas, Unionen, 026-26 23 97
Välkommen med din ansökan senast 2014-03-02. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 328720.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Maria Lindén
Följ oss också på facebook.se/sandvik.karriar
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747