OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har nu tillfälle att erbjuda en unik möjlighet till dig som brinner för att utveckla andra och vill ha stor inverkan på ett företags fortsatta framgång. Om du dessutom får energi av att hjälpa privatpersoner spara pengar på sina lån är du säkert den vi söker!
Beskrivning av tjänsten
Med stor frihet har du ansvar för den nystartade avdelningen Customer Acquisition och de kommande rådgivare/säljare som ska ingå i teamet. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för att säkerställa att kunderna har möjlighet att förbättra sin privatekonomi. Över telefon kontaktar ditt team kunder som använt sig av vår lånejämförelse, för att vägleda kunden genom vår tjänst och presentera våra erbjudanden.
I din roll som Sales Manager har du fullt personal- och resultatansvar. Du ansvarar för att avdelningen når mål genom att motivera och utveckla teamet, säkerställa effektiv beläggning och optimera leadshantering.
Eftersom att avdelningen är nystartad kommer du ha stora möjligheter att tycka till och sätta upp strukturer kring lön, arbetssätt och team uppbyggnad m.m.
Exempel på ansvarsområden:
Personalansvar och schemaläggning av ditt teams rådgivare. Säkerställa att teamet uppnår uppsatta mål. Kontinuerlig coachning, rekrytering och vidareutbildning för ditt team. Egen försäljning Leadshantering Löpande framtagning, analys och utvärdering av resultat och KPI:er.
Eftersom du är en lagspelare och förstår vikten av att bidra i alla led är du inte rädd för att stötta teamet genom att regelbundet själv ringa och hjälpa kunderna.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att skapa resultat, värdesätter professionalitet och sätter laget före jaget. Med stor passion vill du komma in i bolaget för att förändra och utveckla det vi med stolthet redan byggt upp!
Du är en mycket motiverad och självständig person som vill komma in i bolaget för att göra skillnad i din centrala roll. Du trivs på en arbetsplats med ett högt tempo och i en ständigt föränderlig miljö. Du är van att lösa problem och med en positiv attityd ser du möjligheter i det mesta. Du är trygg i din roll som ledare och är duktig på att utveckla och motivera medarbetare.
Tidigare har du arbetat operativt i en säljroll i ett minimum av 1.5 år varav minst 6 månader i en roll med personalansvar,
Har du även följande egenskaper är det högst meriterande
Erfarenhet från telekombranschen Erfarenhet från att ha jobbat med telemarketing Erfarenhet från att ha drivit rekryteringar Grundläggande kompetens i excel
Dialoger med kunder sker på såväl Svenska som Engelska, det är således ett krav för rollen att du talar båda språken flytande.