OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I en alltmer digital verklighet krävs ett nytt sätt att se på världen. Med geodata som hjärtat i allt vi gör skapar Metria insikter som hjälper våra kunder till smartare, säkrare och grönare beslut.
I april 2022 förvärvades Metria av det norska börsnoterade bolaget Sikri Group ASA, en ledande nordisk aktör som erbjuder tjänster inom fastighetsteknik, data och analys. Under de senaste åren har koncernen vuxit kraftigt och har idag en omsättning på ca 1,2 miljarder svenska kronor.
Försäljningschef på Metria
Vår verksamhet är indelad i två affärsområden; Geoinformation och Plan- och mättjänster.
Försäljningschefsrollen omfattar försäljning av affärsområde Geoinformations tjänster. Plan- och Mättjänster erbjuder framför allt Konsulttjänster och majoriteten av försäljningen sköts av affärsområdets konsulter och konsultchefer.
Affärsområde Geoinformation erbjuder tjänster inom Fastighetsinformation, Geografisk information, GIS-tjänster och Geografiska IT-lösningar. Kunderna finns inom både privat och offentlig sektor och består bland annat av myndigheter, banker, energibolag och telekombolag.
I rollen som Försäljningschef på Metria ansvarar du för att leda och utveckla försäljningsteamet bestående av 5 Account Managers och 5 Key Account Managers, samt Kundservice-chef.
Som Försäljningschef agerar du möjliggörare för ditt team där du coachar, stöttar och driver företagets försäljning framåt. Rollen inkluderar strategisk affärsplanering och utveckling av befintliga arbetssätt och processer kopplat till företagets försäljning.
Tjänsten ingår i Metrias ledningsgrupp och rapporterar till VD.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för hela Metrias försäljningsarbete och försäljningsbudget (Geoinformation).
- Leda och utveckla försäljningsavdelningen.
- Utveckla och förbättra befintliga strukturer och arbetsprocesser.
Vem söker vi?
I rollen som Försäljningschef med uppdraget att växa Metria lönsamt ser vi en inlyssnande teamorienterad person med stort driv som både kan bygga verksamheten i ett strategiskt perspektiv och arbeta hands-on. Du möjliggör för andra att lyckas samtidigt som du utvecklar organisationen och processerna.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av säljledning med personalansvar. Du har erfarenhet av att utveckla säljprocesser och arbetssätt samt förståelse för affärsmodellen kring informations- och IT-lösningar. Vi ser även gärna att du har arbetat i en liknande bransch eller i branscher som exempelvis energi, telekom, bank etc.
Det är meriterande med akademisk utbildning samt erfarenhet av större upphandlingar.
Ansökningsprocessen och kontakt
Låter detta intressant och vill du vara med och göra skillnad? Välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med HRM Affärsutveckling AB. Klicka på "Skicka ansökan" som tar dig vidare till HRMs sida där du skickar in din ansökan.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-03-15. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se alt. +46 70 579 57 60 samt Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se alt. +46 70 236 36 99.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emanuel Pettersson
Patrick Borg
010-121 84 63