OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en driven försäljningschef för att leda och utveckla marknadsteamet på Swedsafe AB i Tyringe!
Som försäljningschef ansvarar du för att planera och genomföra försäljningsstrategier med mål att utveckla sälj- och marknadsavdelningen.
I ditt team ingår 3-4 personer- innesäljare samt administratör. Du medverkar i företagets ledningsgrupp.
Vi söker dig som drivs och har ett stort intresse för att utveckla din "kundskap" - vilket omfattar innesäljsarbete, stöd till säljare samt egna besök!
Du har en god vana av försäljning och har rätt inställning, driv och engagemang. Du behöver inte tidigare haft en roll som chef, utan det finns möjlighet att växa in i rollen!
Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:
- Ansvara för att överenskomna försäljnings- och resultatmål uppnås på respektive kund.
- Ansvara för att skapa, bibehålla samt vidareutveckla kontakter hos företagets alla kunder.
- Medverka i utvecklingsprojekt.
- Leda avdelningen för bästa output.
- Ansvara för ständiga förbättringar inom ansvarsområdet.
Om företaget
Swedsafe AB är en tillverkare i hörselskyddsindustrin och deras fokus ligger på öronproppar och är tillverkare av alla typer; skumproppar, flergångsproppar och formbara proppar.
Företaget är den enda kompletta tillverkaren som finns kvar i Europa, och topp fyra i världen i denna bransch.
Din profil
Som person trivs du i ett socialt sammanhang och har ett stort driv att bibehålla och utveckla nya relationer.
Du kan agera säljande både internt och extrernt, är positiv och drivande samt är beredd att göra det lilla extra.
Som person uppfattas du som ledare och har en fallenhet för att få gruppen med dig!
För att trivas i rollen tror vi att du har eller brinner för att jobba med:
- Försäljning till nationella och internationella kunder eller har lätt för att skapa kundrelationer som du har haft möjlighet att göra i en annan typ av tjänst än som säljare.
- Erfarenhet av att förhandla , upprätta och underhålla kontrakt med kunder.
- En fallenhet för att leda, motivera personal och delegera arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i produktkalkylering och marginalkrav.
- Prisförhandlingsvana – kunna ta rätt betalt .
- Att resa är en del i ditt arbete. Såväl i som utanför Sverige.
- Genom ditt engagemang få kännedom om våra produkter och processer, samt vilja att bli bäst på dessa.
- Erfarenhet av utveckling för produkter eller sortiment att matcha konkurrenters erbjudande , inkl prispositionering.
- Behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift väl, vissa kunskaper i tyska för att klara vardagsfrågor och utbildning av uvex. Övriga språk meriterande.
- Behärskar pc med tillhörande office program väl.
- B-körkort.
- Du brinner för att skapa kundrelationer och ha en hög servicekänsla.
Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.
Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.
Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.
För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as