Försäljningschef Färskvaror

Försäljningschef Färskvaror

Arbetsbeskrivning

Vi vill bibehålla ett Maxi som har ett positivt och engagerat team. Ett arbetsteam som varje dag med glädje vill öppna dörren till en inspirerande matbutik med starkt fokus på den goda måltiden där färskvaror står i framkant. Gemensamma tankesätt är affärsmässighet, glädje och enkelhet. Vi ser positivt på utmaningar, vågar tänka nytt och strävar alltid efter ett möte som överträffar kundens förväntningar.

För att våra medarbetare ska känna sig trygga i sin roll och få coachning och feedback när de behöver så är våra chefer alltid närvarande i driften alla dagar i veckan under butikens alla öppettider 7-23.

Vi erbjuder möjlighet till interna och externa utbildningar, friskvårdsbidrag, frukostbuffé alla dagar i veckan, färsk frukt dagligen, högtidsluncher, personalfest, årliga presenter och personalrabatt i butiken.

TF Färskvaruchef har blivit handlare så nu söker vi hans efterträdare.

Som Färskvaruchef ansvarar du för butikens färskvaruavdelningar (Delikatess, Chark, Fisk, Kött, Ost och kallskänk) I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för hela avdelningen och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment inom färskvaror. Då ambitionen är att vara den bästa färskvarubutiken för våra kunder, så blir du en nyckelperson för butikens utveckling. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant inom färskvaror. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta underställd butikschefen. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid.

Exempel på ansvarsområden

• Leda, utveckla och inspirera medarbetarna inom avdelningen
• Ansvar för avdelningens försäljning
• Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt
• Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
• Bemanning och rekrytering inom avdelningen
• Huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram

Kvalifikationer

• Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
• Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom segmentet färskvaror
• Kunskap i butiksekonomi
• Företagsledarutbildning eller liknande
• Grundläggande kunskaper i LEAN är meriterande

Personliga egenskaper

Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Du är entusiastisk person med en stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du är tydligt fokuserad på kund och försäljning och du drivs av att skapa god lönsamhet. Som huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram är du väldigt noggrann och medveten om vikten av bra rutiner. Du är flexibel och villig att prova nya arbetssätt och är lösningsorienterad.

Tjänsten är heltid där kvällar och helger ingår i ord arbetstid

Intervjuer kommer att ske löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Maxi Moraberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 24 april 2023

Liknande jobb


28 november 2024

Client Partner - Manufacturing

Client Partner - Manufacturing

28 november 2024

Säljchef

27 november 2024