Försäljningschef Kolonial till ICA Kvantum Lidingö

Arbetsbeskrivning

Om butiken
ICA Kvantum Lidingö är en miljöcertifierad butik med fokus på hållbarhet och ekologiska varor. Butikens vision är “Grönast på ön” vilket är något vi jobbar efter dagligen genom att köpa in varor lokalt och ekologiskt, samt genom att upplysa våra kunder om de olika alternativ som finns. Kunden är vår viktigaste person, och vi vill alltid ge bästa möjliga service och strävar efter att överträffa kundernas förväntningar. Vi vill att både kunder och personal ska längta till butiken!

I år firar vi, tillsammans med våra cirka 100 anställda, butikens 10 års jubileum. Vi söker nu en Försäljningschef på kolonial som vill fortsätta resan tillsammans med oss!

Om tjänsten
I rollen som Försäljningschef Kolonial har du ett brett ansvar över en större del av butiken. Du är bland annat ansvarig för 7 säljledare på avdelningarna kolonial, special, hälsa/skönhet, ekologiskt, mejeri/frys, dryck, samt bröd. Som ansvarig har du en stor roll i den dagliga driften och ansvarar för att driva de olika avdelningarna framåt. Vidare är du delaktig i schemaläggningen, håller i medarbetarsamtal, hanterar personalfrågor samt ansvarar för personalens och avdelningarnas utveckling.

Som Försäljningschef kommer sitter du med i butikens ledningsteam. Här arbetar du, tillsammans med teamet, strategiskt mot hela butiken och alla dess avdelningar mot diverse mål och budgets.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Arbeta i den dagliga driften: varuplock, hyllvård o.s.v.
- Jouransvar 2 kvällar/månad
- Delta i ledningsgruppsmöten
- Medarbetarsamtal & uppföljning av dina medarbetares kompetens


Om dig
För att passa i rollen som Försäljningschef ser vi att du har en flerårig erfarenhet från dagligvaruhandeln, gärna från ICA och inom kolonial. Kanske har du tidigare arbetat i en liknande ansvarsposition och är nu redo för att ta ditt nästa steg i karriären. Vi ser att du som söker är en naturlig ledare, där du har tidigare erfarenheter som ledare. I rollen kommer du att vara ansvarig för en större grupp personer, vilket gör det viktigt att du trivs i ledarrollen.

Som person är du positiv, engagerad, driftig och serviceminded. Du brinner för att arbeta i butik och drivs av att kunna presentera en snygg och välfylld butik till kunderna. Vidare är du en lagspelare som engagerar dina medarbetare och får alla att känna sig inkluderade.

Krav för tjänsten

- Flerårig erfarenhet från dagligvaruhandeln, gärna inom ICA
- Gedigen ledarskapserfarenhet med personalansvar


Meriterande för tjänsten

- Kunskap inom ICA:s interna system
- Tidigare genomfört någon ICA-utbildning, såsom BLU eller liknande


Om anställningen
Butiken har öppet kl. 07-22 alla dagar. I rollen förekommer varierande arbetstider med bland annat arbete var fjärde helg, samt jour två kvällar i månaden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: 100%.

Om oss
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se (https://karriar.bemannica.se/)och följ oss på Facebook (http://www.facebook.com/bemannica) för de senaste nyheterna!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Eriksson

Rekrytering Telefonplan

Emilia Vasilcin

Sandra Fridsten

Banu Özcetin

Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder

Hanna Olofsson

Cecilia Rambell

Soldan Lidén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalica
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Strandbergsgatan 12
None

Postadress

Strandbergsgatan 12
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 november 2024