OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa Försäljningschef på Kolonial?
Vill du arbeta hos en finalist till utnämningen Årets butik? Är du en grymt duktig och engagerad ledare? Älskar du försäljning och drivs av att göra affärer? Då är det här tjänsten för dig!
Om tjänsten
I rollen som försäljningschef på kolonialavdelningen ska du framgångsrikt leda din personal och skapa en säljande avdelning så att uppsatta mål nås. Här ansvarar du för ca 20 medarbetare och en avdelning som omsätter ca 200 miljoner kr/år. Du inspirerar och levererar hög kundservice samt arbetar med ett nära och coachande ledarskap. Vidare är du ytterst ansvarig för den dagliga driften, bemanningen och att avdelningen upplevs välfylld, ren och fräsch. Du är dessutom ledande i arbetet att utveckla avdelningen framåt. Tjänsten innebär även administrativt arbete varpå din förmåga att skapa en balans i ditt arbete behövs. Utöver detta ingår du i butikens ledningsgrupp och rapporterar till butikschefen.
Om dig
Vi söker dig som är duktig på att leda personal och få med dig dem i arbetet! Du har en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Vidare har du ett sinne för ordning och reda och tycker om att strukturera upp ditt arbete och planera dina dagar. Utöver detta är du analytisk med stort intresse för den ekonomiska modellen kopplat till verksamheten. Du har kunskaper inom området och kan prioritera och sätta in rätt åtgärder för att nå uppsatta budgetmål. Vi ser att du är en lojal person och är ett tydligt föredöme som skapar positiv energi och engagemang bland dina medarbetare och våra kunder.
Om oss
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i en butik i framkant som har intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Här finns det utvecklingsmöjligheter och du får en trivsam och trygg arbetsplats med ett socialt klimat. Vi har en strävan av att vara först och främst som arbetsgivare och som samhällsmedborgare. Våra mål och visioner är tydliga och vi på Maxi ICA Stormarknad Nacka sätter stor stolthet i det vi gör, nämligen att bidra till Nackas bästa matupplevelse!
Kravprofil
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en större butik inom dagligvaruhandeln såsom ICA eller annan matbutik.
- Erfarenhet av att leda personal samt hantera administration kring dessa såsom scheman, rätta tider m.m.
- Erfarenhet av att hantera stora volymer varor
Meriterande
- Kunskaper inom orderhanteringssystemet AoB.
- Kunskaper inom affärssystemet StoreOffice
- BLU, LUoch/eller FLU eller motsvarande
- Goda kunskaper inom Ledande Butiksdrift alternativt god kännedom i Lean.
Omfattning och tillträde
Heltid, start omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. Tjänsten innebär varierad arbetstid.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Eriksson
Rekrytering Telefonplan
Emilia Vasilcin
Sandra Fridsten
Banu Özcetin
Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder
Hanna Olofsson
Cecilia Rambell
Soldan Lidén