OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva egen försäljning av IT-lösningar och -system inom byggbranschen?
Vill du samtidigt ha en ledande roll där du får möjlighet att dela med dig av din kompetens och coacha ett mindre team, så att ni tillsammans når nya höjder med er försäljning?
Rollen som försäljningschef innebär att du driver och utvecklar bearbetning av nya kunder, både individuellt och med ditt team.
Du driver hela säljprocessen på ett strukturerat sätt, och skapar framgångsrika nätverk. Du är också den som coachar dina kollegor inom försäljning, tar fram säljstrategiplaner och prioriterar hur försäljningen ska drivas framåt, givetvis med stöd från övriga bolaget och centrala funktioner. Rollen innefattar personalansvar, samt resultat- och budgetansvar.
Hogia Byggsystem
Hogia Byggsystem, en del av Hogiagruppen, erbjuder branschanpassade helhetslösningar inom ekonomi, löne- och personalhantering för byggsektorn. Vi har kunder i hela Sverige och vår styrka ligger i ett integrerat administrativt flöde som effektiviserar processerna hos våra kunder. Hogia Byggsystem satsar nu hårt på 2017 och framåt med mobila lösningar inom byggbranschen. Under en tid har vi arbetat med att etablera viktiga partnerskap som skall bana ny mark. Detta är nu på plats och företaget står inför utmaningen att på allvar skapa tillväxt och detta med fokus på att öka kundbasen genom nyförsäljning.
Är du vår nya kollega?
Vi tror att du som söker i dagsläget arbetar i en ledande roll inom försäljning i byggbranschen. Du säljer själv med goda resultat och har arbetat med B2B under minst tre år. Meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning.
Du är en strategisk och analytisk person med ett stort engagemang, som drivs av att nätverka och skapa goda relationer internt såväl som externt. Du är van vid att arbeta självständigt mot uppsatta mål, och är oerhört resultatfokuserad.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?
Vill du veta mer om den här tjänsten, och stämma av om det skulle kunna vara rätt steg för dig, eller helt enkelt vill veta mer om hur det är att arbeta på Hogia, så tveka inte att höra av dig.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan så snart som möjligt.
Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, Rekryteringsansvarig
0303-666 16, 072-577 66 16
Linda Falk
0303-68893
Jenny Cedervall
0303-66616
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se