OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MittMedia är Sveriges ledande lokala mediekoncern där 20 sajter, 28 morgontidningar, appar, gratistidningar, radio, direktreklam, digital byrå och tryckeriverksamhet ingår. Koncernen omsätter ca 2,4 miljarder och har i dag ca 1 400 medarbetare.
MittMedia söker Försäljningschef, med placering i Östersund
Beskrivning:
Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Mittmedias säljorganisation i Jämtland/Härjedalen och du kommer att ha ett ansvar för 10 - 15 medarbetare. Som Försäljningschef ansvarar du för hela annonsaffären inom B2B med sajter, morgontidningar och gratistidning. Ett av dina prioriterade områden blir att utveckla den digitala affären i alla dess olika former och kombinera det med den mer traditionella printaffären. Affärsutveckling, annonsproduktion, affärsstöd och administration finns i gemensamma funktioner som du delar med MittMedias övriga säljregioner. Du ingår i den lokala ledningsorganisationen.
Kvalifikationer:
Vi tror att du har erfarenhet av framgångsrik försäljningsledning, gärna från andra branscher. Du gillar förändring och utveckling i högt tempo. Din ledarstil har ett högt operativt inslag och du vill vara med "där saker och ting händer". Du har viljan och förmågan att "ta täten" när det gäller att driva på försäljningen genom att stödja, ”pusha” och utmana dina medarbetare för att nå och helst överträffa konkreta högt ställda resultatmål.
Vår ledarskapsfilosofi handlar om att involvera och engagera alla för att vi ska nå våra mål. Organisationen kan beskrivas som ett nätverk där vi arbetar med utveckling i en mängd olika projekt mellan våra funktioner. Här förväntas du bidra med både engagemang, driv och en mängd nya idéer.
Anställningsvillkor:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Du har förtroendearbetstid och individuella förutsättningar vad gäller lön och förmåner.
Övrig information:
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Ansökan till den rubricerade tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.kornboden.se.
Tillsättning sker efter överenskommelse.
Kornbodens rekryterare mottar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.
Rekryteringsprocessens huvuddrag:
• Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
• Första urval
• Intervju 1
• Intervju 2
• Slutligt urval
• Intervjuer med MittMedia
• Personlighetstest
• Slutintervju
• Referenstagning
• Återkoppling och avslut
I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.
Sökord: MittMedia, försäljningschef, försäljning, digitala medier, marknadsföring, ledarskap,
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501