OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intinor levererar egenutvecklade produkter och helhetslösningar för att komprimera och direktsända video över Internet i hög kvalitet. Våra kunder är främst TV-kanaler, mediehus och produktionsbolag. Livesändningarna spänner bland annat över nationella hockey- och fotbollsligor till den globala e-sportscenen med det senaste inom 4K/VR360. Men också från landsortstidningens lokalbevakning hela vägen till Världscuper och Olympiska Spel. Företaget, med säte i Umeå, startades 2003 och har idag 10 anställda och positiv utvecklingskurva.
Långsiktighet och innovation är några av våra ledord och de genomsyrar vårt arbete, vid utveckling av produkter så väl som i relationen till våra medarbetare, partners och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för sig men även be om hjälp.
Under det senaste året har försäljningen tagit fart på den växande europeiska och nordiska marknaden. Vi vill nu knyta till oss ytterligare kompetens och rekryterar en Försäljningschef Norden.
Försäljningschef Norden
Rollen innebär att självständigt och i samråd med Marknadschef utveckla och driva försäljning av våra produkter och lösningar på den nordiska marknaden. Vi har många kunder, framförallt i Sverige, så en stor del av ditt arbete blir att fortsätta utveckla dessa. Vi är otroligt måna om våra kunder och eftersom vi vet att de uppskattar den trygghet som vi erbjuder har du även ett långtgående ansvar med teknisk support och uppföljning. Till din hjälp har du duktiga utvecklare och produktägare.
I rollen ingår också att identifiera och bearbeta nya kunder, prisförhandling och avtalsskrivning, försäljningsprognos och marknadsanalys, rapportering till marknadschef, återföra information om kundbehov till produktchef, bidra med idéer till marknadsmaterial och kampanjer, orderadministration, planering och genomförande av mässor och kundevent i Norden. Som du förstår en varierad och utmanande roll som vi vill att du både utvecklar och utvecklas i. Vi uppskattar resandet till ca 3 dagar varannan vecka eller liknande.
För att trivas och lyckas har du gedigen erfarenhet av B2B försäljning inom någon tekniskt krävande bransch, gärna på den nordiska marknaden. Det känns viktigt att du har god koll på internet eftersom det är centralt i vårt erbjudande. Som person är du duktig på att bygga förtroende både internt och externt på både svenska och engelska.
Tycker du det verkar intressant och vill veta mer så hör av dig till rekryteringskonsult Catharina Hörnfeldt på Nyckelkompetens, 070-244 81 86. Hon hjälper oss att genomföra dessa rekryteringar. Ansök via nyckelkompetens.se senast den 11 maj. Intervjuer sker löpande.