Försäljningschef - Norrlands Miljövård AB

Arbetsbeskrivning

Norrlands Miljövård är Norrlands ledande och mest efterfrågade företag inom branschen för lokalvård och angränsande servicetjänster. Vi är ett familjeägt företag med verksamhet från Kiruna i norr till Gävle i söder. Med delägarskap i Servicecompagniet tar vi oss an uppdrag i södra Sverige med kapacitet från över 2 000 medarbetare på våra delägarföretag.

Vi söker dig som är en lösningsorienterad försäljningschef som kan leda säljorganisationen mot uppsatta mål, utveckla vårt kunderbjudande och öka försäljningen.

Ditt uppdrag

Du kommer att ersätta vår nuvarande försäljningschef som går i pension. Du kommer att få ett tydligt ansvar för försäljning med möjlighet att själv påverka arbetet i ett företag i utveckling.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Utveckla vårt tjänsteutbud inom lokalvård och angränsande servicetjänster.
- Ansvara för säljorganisationen.
- Leda säljorganisationen, bestående av säljare, assistent och driftpersonal, mot uppsatta försäljningsmål.
- Bedriva ett nära samarbete med säljorganisation, driftorganisation och företagets regionansvariga som jobbar på de lokala marknaderna.
- Delta personligen i den uppsökande säljverksamheten. I tjänsten ingår resor inom vårt serviceområde som sträcker sig från Kiruna i norr till Gävle i söder.
- Administrera och rapportera säljorganisationens resultat.
- Ingå i företagsledningen och rapportera till vd.

Företaget omsätter ca 210 mkr och har en försäljningsbudget på drygt 20 mkr/år. Du kommer att ha en egen säljbudget och fördelningen mellan eget sälj och säljledning kan komma att variera över tid och behov.

Din bakgrund

Vi söker dig som har förmågan att leda andra mot uppsatta mål, är utåtriktad och social samt har förmågan att bemöta människor på ett professionellt sätt. Du har ett brett kontaktnät med goda relationer.

En bra plattform för tjänsten är en ekonomisk bakgrund, gärna med inriktning på marknadsföring och försäljning. Du bör också ha god IT-vana och kan jobba obehindrat i Excel, Word samt CRM system.

Ett krav är att du har kunskap om komplexiteten i offentliga upphandlingar. Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst i branschen eller närliggande är meriterande.

Viktiga personliga egenskaper är att du är lösningsorienterad, säljinriktad och har väl utvecklade tävlingsinstinkter. Du är strukturerad, ordningsam och uthållig i försäljnings-processer som tar tid. Och du har förmågan att arbeta självständigt med fokus på målet.

Vårt erbjudande

Hos oss får du rum att växa och frihet att forma din roll samt dina arbetsmetoder inom givna ramar. Du kommer att arbeta i ett företag som drivs av utveckling och framåtanda tillsammans med engagerade medarbetare. Din arbetsplats finner du i ljusa fräscha lokaler på vårt huvudkontor i Sundsvall nära hamnen och Sundsvalls stadskärna.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talentor AB. Välkommen med din ansökan senast den 7 Augusti. Sök tjänsten vi denna länk: https://jobs.talentor.com/Login?job=53660. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Thomas Lindquist, Rekryteringskonsult, på tel 0704-531353.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Mathias Timell
073-3716315
Rekryteringskonsult Miranda von Seth
070 - 721 79 16 0707 217 916
Senior Executive Consultant Mats Modig
0701 97 02 93 0707 217 916
Rekryteringskonsult Linda Filipsson
0735 28 10 71

Sammanfattning

Besöksadress

Narvavägen 12
STOCKHOLM

Postadress

Narvavägen 12
STOCKHOLM, 11522

Liknande jobb


25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024