OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som gillar att vinna och göra bra affärer tillsammans med ditt team och våra kollegor inom servicemarknad. Har du beprövad ledarerfarenhet, är tekniskt intresserad och har stor erfarenhet av resultatinriktad försäljning? Då ska du fortsätta att läsa!
Swecons affär, med Volvo Construction Equipment starka varumärke i portföljen, har de senaste åren vuxit och marknaden har tillsammans med tekniken utvecklats i hög takt. Vår regionsstruktur har nyligen ändrats och vi söker därför en ny försäljningschef. Som försäljningschef är du ansvarig för att bidra till en effektiv, lönsam och långsiktig relation med bolagets blivande och trogna kunder. Din region sträcker sig från Jönköping i söder, Karlstad västerut, Linköping, Västerås och Dalarna norrut.
I denna roll är du en drivande affärsperson som ser nya utmaningar och möjligheter på en växande marknad. Du leder ett team på cirka 10 medarbetare, säljare och demonstratörer. Regionen är nyskapad och du förväntas utveckla både teamet och affären. En av dina huvudarbetsuppgifter blir att skapa tillväxt i affärsrelationer och bidra till ett effektivt och värdefullt samarbete med kunder i enlighet med Volvo CE och Swecons strategier och värderingar.
Vår bransch förändras snabbt från att bara sälja maskiner till att sälja kompletta lösningar för ett enkelt och effektivt ägande. Löpande tillkommer också nya eldrivna maskiner till sortimentet.
Vi söker dig som vill jobba i ett företag som präglas av försäljning och nöjda kunder samt där ärlighet, respekt och glädje är viktiga ledord. Som försäljningschef för region mellan krävs ett strukturerat arbete och du ger inte upp förrän du har överträffat dina och avdelningens mål. Vi söker efter dig som har starkt fokus på att vara delaktig i såväl din, som teamets utveckling. Du är en del av ledningsgruppen "försäljning" med ansvar för teamets resultat både ekonomiskt och genom strategiska KPI:er.
Vem är du?
För att du ska kunna lyckas och trivas i denna roll tror vi att du är orädd, resultatinriktad, strukturerad, energisk och utåtriktad. Du drivs av att bryta ny mark, skapa kontakter och träffa kunder. Du har en fallenhet att förstå kunderna och deras unika behov samt förmågan att skapa förtroende för dem och dina medarbetare. Du stimuleras av att stötta dina medarbetare i vardagen.
För att lyckas och trivas i rollen har du:
- Minst 5 års erfarenhet av strukturerad och behovsanpassad försäljning - Erfarenhet av försäljning till kommersiella kunder (B2B) inom fordonsindustrin - Erfarenhet av CRM-system och CRM-processer - Erfarenhet av ledarskap (gärna även distansledarskap) - B-körkort
Teknisk eller ekonomisk utbildning är strakt meriterande.
Tjänsten är placerad på någon av våra anläggningar i regionen, tex Örebro, eller Karlstad och innebär en del planerat resande. Ibland med övernattningar.
Visst låter det intressant?
Läs mer om oss på swecon.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
David Alström, Marknadschef, mobil 073-597 04 39
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66
Så här ansöker du
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och startar med en 6-månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-09-15.
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,2 miljarder kronor.