OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av oss på Sesol? Vi erbjuder bra utvecklingsmöjligheter samtidigt som vi varje dag arbetar hårt för att nå vårt mål, att vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.
Skicka in din ansökan redan idag!
Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Idag är vi över 400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i 8 andra orter, bl:a Kalmar, Örebro, Göteborg och Helsingborg.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Gemenskap, Kunskap, Professionella, Familjära och Säljdrivna!
Det är ledorden vår säljorganisation säger identifierar oss på Sesol enligt vår senaste medarbetarundersökning.
Arbetsbeskrivning
Vi ser dig som en person som är expert på att motivera andra och skapa bra stämning omkring dig. Vi tillämpar fast lön och attraktiva provisioner samt bonussystem och arbetar måndag-fredag. Här kommer du rapportera till vår Försäljningschef Sverige och ingå i en styrgrupp med våra fyra försäljningschefer ute i Regionerna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer omfatta bland annat personal och budgetansvar men även att vara ute på fältet och bidra till att din personal tar sin budget via coachning och uppföljning.
Krav
- Erfarenhet inom fältförsäljning, uppsökande försäljning eller event
- Erfarenhet av korta säljcykler som till exempel telekom, larm eller liknande
- Erfarenhet av att bygga kundrelationer
- Minst 3 års erfarenhet av försäljning
- Erfarenhet av ledarskap eller coaching inom försäljning ihop med personalansvar
Profil
Vi söker dig som är ansvarsfull och van vid att leverera goda resultat och har tidigare erfarenhet inom både ledarskap och försäljning. Du trivs i samspel med andra men jobbar även bra självständigt. Du har en hög social kompetens samt god vana vid att bygga kundrelationer. I takt med detta är du en person med ett drivet affärssinne och har en vana vid korta säljcykler. Du kommer vara den drivande punkten i Regionen för säljare så viktigt att du är resultatdriven och har en god vana kring daglig coaching.
Krav för att söka tjänsten är att du har erfarenhet inom både ledarskap och försäljning. Erfarenhet från samma bransch är meriterande.
Vad innebär det att arbeta som försäljningschef på Sesol?
- Mycket frihet under ansvar där du kommer få vara med och bygga upp Regionen
- Personalansvar
- Budgetuppföljning samt rapportering
- Goda möjligheter till utveckling
- Du får vara med och påverka de beslut som fattas för Sesol och vår utveckling
- Goda förmåner som bland annat förmånsbil
- Golden League - en tävling med huvudfokus på de mjuka värdena. Attraktiva provisioner samt bonussystem
- Regelbundna träffar med övriga Regionansvariga för utbyte av erfarenheter och kompetenser
Om anställningen
Lön: Fast och rörlig
Placering: Örebro
Tillträde: Omgående
Anställningsvillkor: Heltid
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta sarah.nqila@sesol.se
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.
Välkommen in med din ansökan!