OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en försäljningschef för kunds räkning i Västra Götaland. Har du gedigen erfarenhet av försäljning och ledarskap? Sporras du av att överträffa resultat och ha daglig kontakt med befintliga samt nya kunder? Är du redo att anta nya utmaningar?
Tjänsten är en rekrytering med direktanställning hos kund med start enligt överenskommelse. Tillsammans med medarbetare under ditt personalansvar ska långsiktiga affärer drivas fram genom nya kundsbearbetningar inom hela Sverige, men även övriga delar av Norden. Eftersom anställda under ditt personalansvar även kommer att arbeta på andra orter behöver hänsyn tas till resande samt ledarskap på distans. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår det även i ditt huvudansvar att utveckla befintliga processer inom försäljning, ingå i företagets ledningsgrupp, samt ansvara och bearbeta för en egen andel kunder. Vad beträffar kommunikationsförmågan så är det väsentligt att du är en mycket god kommunikatör och har vanan att föra dialog med många anställda och kunder på olika nivåer i organisationer.
Du kommer att ansvara fullkomligt för personal- och arbetsmiljöfrågor avseende din avdelning, och kommer ha huvudansvaret för att upprätta handlingsplaner som främjar en god sammanhållning, hög trivselnivå och möjligheter till personlig utveckling. Viktigt är att du har möjligheten och förmågan att väcka motivation bland dina anställda för att bibehålla drivkraften på arbetsplatsen och därigenom uppnå överträffande resultat. Du har erfarenhet av att coacha och motivera team till att nå uppsatta mål kring marknadsandelar, tillväxt, aktivitet samt lönsamhet. Vi söker dig som är mycket målmedveten till din natur och att du har ett sinne för affärer, då du ska bedriva strategisk säljutveckling. Du ser positivt på att driva igenom förändringsarbeten samt implementering av nya projekt i befintlig verksamhet. Du har en god analyserings- samt organisationsförmåga och är handlingskraftig inom ditt ansvarsområde, då du kontinuerligt kommer att rapportera till VD:n på företaget.
Din profil
Du ska ha..
Kandidatexamen inom ekonomi/ och eller utbildning inom försäljning
Minst tre års arbetslivserfarenhet av försäljning
Gedigen vana av ledarskap
Behärskar svenska samt engelska språket flytande i tal och skrift
Meriterande
Tidigare erfarenhet av att sitta i ledningsgrupper/styrelsemöten
Dokumenterad erfarenhet av att ha drivit igenom utvecklingsfaser/nystarter av avdelningar på företag
Sista ansökningsdag
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen maila till elma.sabanovic@maxkompetens.se.
Om oss
Maxkompetens is one of Sweden's leading staffing and recruitment companies targeting engineering, IT, telemarketing and industry. We started our business in 2003 and today we've offices at ten locations in Sweden. Every year, we add over 1,200 jobs and has daily about 350-400 consultants on assignments.
The group company Maxkompetens Sweden AB is listed on Nasdaq First North under the short name MAXK, the group also includes student health company School Pool Sweden AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg
Sanna Hagelin
0733205638