OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Talenoms försäljningsavdelning är ett av det absolut mest prioriterade områdena för tillväxt framåt. Vi söker nu en passionerad och resultatinriktad Area Sales Director till vårt kontor i Stockholm, för att leda vårt snabbväxande redovisningsföretag till nya höjder.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings och rådgivningsföretag. Vi har i över 50 år hjälpt tusentals företag och dess ägare i Finland med redovisning, lön samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Talenom OYJ är ett av de ledande redovisningsföretagen i Finland. Där är vi ca 1 100 anställda och är noterade på Helsingforsbörsen. Vi befinner oss början av en stor tillväxtresa i Sverige där vi bygger en landstäckande organisation och vi är en bra bit på väg. För att komma i gång har vi köpt upp lokala byråer med stor kompetens och marknadsnärvaro. Framåt är organisk tillväxt den huvudsakliga strategin.
Om rollen och erbjudandet
I rollen som Area Sales Director kommer du att ha fullt budget- och personalansvar för ett team med vassa säljare. Du kommer att med en coachande och stöttande approach få teamet att nå sina uppsatta mål och KPI:er. Säljarna i teamet bygger upp sin egen försäljning genom prospektering, kalla samtal till att genomföra hela försäljningsprocessen fram till signerat avtal. Genom kontinuerliga one-to-ones och veckomöten sätter du strukturen för både teamets och individernas utveckling. I rollen kommer du även att stötta säljarna i kundmöten och hjälpa dem med prissättning, kalkyleringar och säljtekniker.
Du kommer även att vara involverad i framtida rekryteringsprocesser för säljare till ditt team.
Några saker som sticker ut hos Talenom i jämförelse med konkurrenter är att vi jobbar branschspecifikt med en högre servicegrad i form av vad vi erbjuder kunden. Vi kommer även inom kort att lansera vårt eget redovisningssystem som sedan länge varit en framgångsfaktor i Finland.
Om dig
Naturligtvis är du en person som älskar mötet med människor och som ser värdet i att sälja en tjänst som hjälper båda parter. Du är en naturlig ledare som är ärlig, pedagogisk och lösningsorienterad i ditt förhållningssätt. Som person är du driven, modig och entusiastisk. Du brinner för ledarskap och att se människor utvecklas och lyckas i sina roller.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
Minst 3 års erfarenhet av lösningsförsäljning med goda resultat
Minst 2 års erfarenhet av en ledande roll med personalansvar
Relevant utbildning, gärna inom försäljning och ledarskap
Svenska och engelska i tal och skrift
Branscherfarenhet (meriterande)
Följ med på vår resa
För rätt person är detta en fin möjlighet att bidra till bolagets tillväxtresa i Sverige. Med ett starkt moderbolag i ryggen som har erfarenhet av tillväxt och en tydlig vision om att bli marknadsledande i Sverige finns alla förutsättningar att lyckas. Vi hoppas att du känner igen dig i ovan beskrivning och att du söker jobbet redan idag. Intervjuer kommer att ske löpande och vi hoppas att du söker redan idag.
I denna rekrytering samarbetar vi med Kristian Ekelund och Mikael Majoros på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök i den här annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Kristian på 072-308 16 45 eller kristian.ekelund@salesonly.se , Mikael på 076-007 17 40 eller mikael.majoros@salesonly.se