OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Public Transport Systems AB (HPTS) är en del av Hogias transportsektor och tillsammans med de andra bolagen inom sektorn är vi en av Europas ledande leverantörer av IT-system för
transportområdet, med kunder i hela världen. Vårt breda utbud av lösningar ger oss en unik position i vår förmåga att addera värde för våra kunder och för samhället.
Smarta lösningar skapar oändliga möjligheter.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara
affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda
koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på: www.hogia.se.
Nu söker vi en framåtriktad Försäljningschef med erfarenhet av att verka inom IT och systemlösningar.
Rollen innebär ansvar för sin resultatenhet vilket innebär budget - och personalansvar. För att vara framgångsrik som Försäljningschef är det mycket viktigt att inför affärer samverka tätt med andra delar av verksamheten. Det gäller framför allt inför anbudsinlämning där exempelvis utvecklingsorganisation, projektledning och driftsättning involveras. Mycket av arbetet sker även i samverkan med Hogia Communications (HCom). I rollen ansvarar du för affären hela vägen tills den är driftsatt och överlämnad till kundchef.
För att lyckas i rollen söker vi dig som:
• Har akademisk bakgrund gärna inom ekonomi
• Erfarenhet av personal- och resultatansva
• Hög strategisk och affärsmässig förmåga
• Erfarenhet av att sälja komplexa tekniska lösningar
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
Meriterande är om du har erfarenhet av offentlig upphandling, branschkunskap inom kollektivtrafik samt erfarenhet av projektledning.
Som person är du självgående, initiativtagande, drivande och lyhörd. Vidare är du en handlingskraftig doer med hög strategisk förmåga. Du har hög affärsförståelse och drivs av att skapa värde för kunden, vidare har du förmåga att förstå, konkretisera, vikta och räkna på komplexa affärer. Du leder ditt team med fokus på affär, kund, måluppfyllelse engagemang och att skapa resultat genom samverkan och samarbete.
I rollen rapporterar du till Bolagschef/Managing Director och du utgår från huvudkontoret i Stenungssund. Deltagande i kundbesök samt mässor/konferenser ingår i tjänsten vilket innebär att resor inom Sverige/Norden/Europa är frekvent förekommande.
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsulter Mats Törn på 076-1645969 alt mats.torn@pspartner.se eller Frida Olsson på 076-3371069 alt frida.olsson@pspartner.se
Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan!