OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Exova Metech söker vi söker en försäljningschef som brinner för att driva försäljning och att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en teknisk miljö, kompetenta medarbetare och en position som marknadsledande inom vår nisch. Vi bjuder på en möjlighet att vara med att utveckla såväl affärer som vår svenska verksamhet!
Om företaget
Exova Metech är en ledande obunden fullserviceleverantör av mätteknik inom många olika industrisektorer. Kunderna finns inom flygindustri, försvar, life science, telekom, energi, elektronik samt fordons- och verkstadsindustri. I Sverige finns bolaget på 8 orter med huvudkontor i Linköping. Bolaget ingår Exova Group med 4500 medarbetare i 32 länder. Koncernen är registrerad på Londonbörsen.
Dina arbetsuppgifter
Vår ambition är att ständigt utveckla vårt tjänsteutbud och våra kunder. Idag är kalibrering vår största affär men inom några år har vi breddat oss med ytterligare mättekniska tjänster och konsultaffärer. I egenskap av försäljningschef blir du en viktig kugge för att vi ska lyckas. Ditt ansvar blir att driva och utveckla säljteamet bestående av 7 kompetenta medarbetare. Att skapa de förändringar i arbetssätt och organisation som krävs för att vi ska uppnå de mål vi gemensamt sätter. Du har personalansvar för gruppen och ansvarar för budget, planering och uppföljning.
Att bygga långsiktiga relationer med våra befintliga kunder och knyta nya kunder till oss är två av dina viktigaste uppgifter. Fokus ligger på att sälja helhetslösningar med avtal som sträcker sig över flera år. Du kommer också att ha eget ansvar som Key Account Manager för några av våra största kunder.
Som medlem i vår ledningsgrupp förväntas du bidra med dina erfarenheter och kunskaper i alla organisationens olika delar. Vi utvecklar bolaget tillsammans och vi är i tillväxt!
Din profil
Du bidrar med erfarenhet av att leda och utveckla. Du har förmågan att nosa upp och utveckla affärer och du har erfarenhet av komplex försäljning. Har du dessutom erfarenhet av teknisk tjänsteförsäljning samt stora komplexa avtal är det meriterande. Vi tror att du har en för rollen relevant akademisk utbildning.
Som person har du integritet och en stark målmedvetenhet kombinerat med en naturlig fallenhet för att bygga långsiktiga relationer. Du kommer ha nytta av en stor portion uthållighet och en förmåga att jobba långsiktigt med förändringsarbete. Rollen innebär administrativa delar som gynnas av ett strukturerat arbetssätt.
För att trivas hos oss lockas du av att jobba i ett tillväxtföretag. Vi välkomnar dig till ett prestigelöst klimat där teamarbete och engagemang genomsyrar vår vardag.
Ansökningsförfarande
Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Lena Johansson 0708-52 32 36, lena.johansson@skill.se
Väkommen med din ansökan snarast dock senast 16/10.
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23