Försäljningschef till Tibnor

Arbetsbeskrivning

Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål och metaller. Vi är samlingspunkten för smartare lösningar, där vår kompetens och potential möter våra kunders och leverantörers. Tillsammans gör vi den nordiska industrin ännu starkare. Tibnor är ett dotterbolag till SSAB. Vi har 1100 anställda och finns i 7 länder. År 2016 omsatte vi 6,9 miljarder SEK. För mer information: www.tibnor.se

Är du en coachande ledare som motiveras av utveckling, mötet mellan människor och att driva affärer? Då kan tjänsten som försäljningschef hos oss vara rätt för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som försäljningschef för region mellan kommer du att leda och coacha ett säljteam bestående av både inne- och utesäljare. Du kommer att ansvara för att driva försäljningen på en övergripande nivå och att genomföra sälj- och marknadsplaner i syfte att tillsammans med gruppen nå företagets uppsatta mål. I rollen ingår att leda, koordinera och stödja Tibnors kundlöfte, "Vi gör skillnad". Du arbetar i nära samarbete med övriga försäljningschefer och du rapporterar till försäljningsdirektören för Marknad Sverige.

Vem trivs här?
För att lyckas i rollen som försäljningschef hos oss bör du som söker ha en industriell utbildning ifrån högskola eller universitet tillsammans med flera års erfarenhet av säljstyrning och en arbetsledande befattning. Du har ett utpräglat intresse för människor och du både trivs och är trygg i en roll där du får leda och inspirera andra. Du är en närvarande och lyhörd ledare som har förmågan att bygga starka team där individer utvecklas och tillsammans når framgång. Som person är du affärsorienterad, analytisk och starkt resultatfokuserad. Du har en god ekonomisk förståelse och fallenhet för kommersiella affärer, där du kombinerar operativa dagliga uppgifter med att kunna se strategiskt långsiktigt.
Vi fäster stor vikt vid din ledarstil och dina personliga egenskaper och söker dig som med stor nyfikenhet, noggrannhet och stark drivkraft tar dig an ditt arbete. Du behärskar svenska och engelska väl, både muntligt och skriftligt och du är bekväm med Office paketets program.

Placeringsort för denna tjänst är Köping

Intresserad?
Ansök snarast, dock senast 5 mars 2017. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Lundstedt på telefon 021-470 29 05.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark.
Badenoch & Clark finns representerade på 14 orter i Sverige och är drygt 50 medarbetare. Badenoch & Clark har verksamhet i 13 länder och har hjälpt kunder och kandidater sedan 1980 och erbjuder rekryteringstjänster till befattningar på top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Badenoch & Clark ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag. Världens ledande leverantör av HR-tjänster med 31.500 anställda i över 60 länder.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Country Manager till STEGO

Country Manager till STEGO

13 november 2024

Service Manager

8 november 2024

11 november 2024