OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Cars etablerar nu sin egen, helägda återförsäljarverksamhet med ett flertal anläggningar i tre regioner – Göteborg, Stockholm och Enköping. Volvo Cars tydliga ambition är att ligga i framkant och utveckla det sätt som kunder köper, leasar, prenumererar på och servar sina bilar i Sverige. Detta som en del i att nå företagets ambition om att sälja 50 procent av sin globala volym online 2025. På vår premiumanläggning i Kista erbjuder vi försäljning och service av bilar från Volvo samt service av Polestar. Vi har även ett stort utbud av begagnade bilar. I vår däck- och skadeverkstad hjälper vi kunderna med alltifrån reparationer, däckhotell, rekond och tvätt. Läs mer på volvocars.se/retail
Som Försäljningschef blir du en del av satsningen på framtidens kundupplevelse och får möjligheten att representera Volvo Cars - ett av väldens starkaste varumärken. Rollen innebär ett övergripande ansvar för nya och begagnade bilar samt hyrbilsaffären. Uppdraget är att arbeta med nya affärsmodeller för framtidens lösningar för alla tjänster kring köp, leasing, prenumeration och service av bilar. Det ställer höga krav på en kundresa som hänger ihop både online och genom fysiska möten. En sömlös upplevelse måste vara enkel, tydlig och bekymmersfri. Nya digitala förutsättningar ökar både möjligheter och krav för att möta förväntan om framtidens hållbara mobilitetslösningar. Affärsmodellerna behöver förändras i takt med de förändrade behoven och beteendemönstren.
Vi söker dig som kan och vill vara med och driva förändring med försäljning och kundupplevelse i fokus. Din bakgrund är som försäljningschef eller motsvarande, troligtvis med erfarenhet från bilbranschen, men det är intressant även med annan liknande affär. Med engagerat och inspirerande ledarskap skapar du förutsättningar för de kompetenta medarbetarna att förverkliga mål och resultat med ett kundcentrerat mind-set. Du är van att arbeta mot högt uppsatta mål, gillar utmaningar och utveckling och trivs med att ta ett stort eget ansvar. Med förmåga att motivera teamet och bygga en stark organisation sätter du hög standard för såväl prestation som bemötande. Det är stort intresse för anläggningen även med internationella kontakter och jobbet kräver goda kunskaper i både svenska och engelska. Volvo Car Retail arbetar för mångfald och välkomnar gärna kvinnliga kandidater i en alltjämt manligt dominerad bransch.
I den starka förändringsprocessen i branschen behöver du vara öppen för nya arbetssätt och ha förmågan att möta kunder både online och på plats. Vi tror att rätt person redan idag är bekväm med att kommunicera i digital miljö och via sociala medier.
Som person är du nytänkande, affärs- och resultatinriktad med ett tydligt kundperspektiv och ett väl utvecklat affärssinne. Du har stark förmåga inom kommunikation, försäljning och presentation, en särskild talang för att skapa engagemang genom nära relationer och drivs av att skapa värde tillsammans med andra. Du kombinerar analys och struktur med hög servicekänsla och helhetssyn – för att skapa bästa kundnytta. Ditt intresse för förändringsledning, digitalisering och hög servicenivå är självklart en förutsättning för att lyckas och trivas.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 maj via maquire.se, som Volvo Car Retail samarbetar med i denna rekrytering. Om du har frågor, kontakta gärna Anna Åkesson, 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se.
Om Volvo Car Retail
Våra kunder är alltid på väg. Dygnet runt, året runt ser vi till att deras vardag fungerar. Vi erbjuder verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Vi är 700 medarbetare på 11 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping. Vår ambition är att ligga i absolut framkant och skapa framtidens hållbara mobilitetslösningar och på så sätt göra vardagen enklare för människor, oavsett vem man är.