OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäljningschef till Zehnder Group
Har du tidigare erfarenhet från B2B försäljning och drivs du av att utveckla både människor och affärer? Har du entreprenörsegenskaper och vill vara med och utveckla vår säljorganisation? Då kan det vara dig vi söker!
Zehnder Group vill stärka upp sin säljorganisation i Sverige med en stark och driven Försäljningschef. I rollen ansvarar du för att bygga, utveckla och driva säljteamet i Sverige med utgångspunkt ifrån vårt kontor i Stockholm. Vi tror att du är en affärssinnad person som har drivkraften att skapa ett engagerat arbetsteam samtidigt som du får arbeta i en nära relation med kunderna.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen så tror vi att du är en resultatfokuserad person som har dokumenterat goda resultat inom försäljning. Tidigare personalansvar är ett plus, men inget måste. Vi tror att du har jobbat med B2B, gärna med tjänster, och förstår utmaningarna och möjligheterna med denna typ av verksamhet. Du kommer även att ansvara för Service-teamet.
Du arbetar med att etablera och utveckla verksamheten i Sverige enligt riktlinjer som överenskommits med företagets ledning och i enlighet med de övergripande strategiska målen. Du har resultat- och personalansvar för ditt team som består av säljare, service- och supportpersonal. Tjänsten innebär framförallt resor inom Sverige, med ca 3–5 dagar övernattning per månad.
Arbetsbeskrivning
• Delaktig i framtagandet av planer och strategier tillsammans med företagets ledning
• Stötta säljteamet och skapa en stark positiv laganda efter företagets vision och värderingar. Detta innebär en del gemensamma kundmöten tillsammans med säljarna
• Jobba enligt SPIN-modellen och leda laget till att nå sina mål
• Ansvara för viktiga kundrelationer och delta i strategiska affärer
• Ansvar för försäljningen, med kostnadsbudget och rörelsevinst
• Övervaka kund, marknad, och konkurrent aktiviteter
• Interna och internationella resor kan förekomma
Vi erbjuder dig
Zehnder Group är marknadsledande inom industriell luftrening och vi har idag en etablerad kundstock som du får möjlighet att bygga vidare på. Med frihet under ansvar får du vidareutveckla säljorganisationen i Sverige. Zehnder Group är i grunden ett familjeägt företag med över 100 års erfarenhet i branschen och är börsnoterade i Zürich. För dig som visar framfötterna och skapar goda resultat finns här goda utvecklingsmöjligheter i ett tryggt etablerat företag.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Zehnder Group med Badenoch & Clark. För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tülay Carlsten, tel 073-684 71 12 eller Linda Mattsson, tel 073-684 73 65. För att söka tjänsten går du in på www.badenochandclark.se. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast, då vi intervjuar löpande.
Om Zehnder Group
Zehnder Group Nordic AB (tidigare Freshman AB) är ett dotterbolag till Zehnder Group i Schweiz. Zehnder Group har representanter över hela världen och är marknadsledande i Europa inom områdena för värmeradiatorer, ventilation och luftrening. Zehnder Group har sitt Stockholmskontor i Lidingö.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06