OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med NewYorker in i framtiden
Med mer än 1.200 butiker i 48 länder är NewYorker ett av Europas största modeföretag. Att erbjuda starka egna varumärken och mångsidiga kollektioner till en trend- och livsstilsmedveten generation har blivit nyckeln till framgång.
Men framgångsreceptet bygger i första hand på kreativa medarbetare, som arbetar innovativt och engagerat, grupporienterat och professionellt.Som förstärkning till vårt befintliga team söker vi nu en Försäljningschefsassistent till New Yorkers nordiska huvudkontor i Malmö (vikariat)
Vem är du?
Du bör ha ett ekonomiskt tänk, är administrativt lagd och har en vilja att utveckla och effektivisera, både ditt eget arbete och för våra regionchefer och försäljningschef. Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planlägga ditt arbete självständigt och strukturerat. Du trivs i en snabbt föränderlig miljö och har inga problem att anpassa dig till nya arbetssätt och ändrade rutiner. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina ansvarsområden.
Du trivs med att jobba självständigt och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider. Förutom att ha ett nära samarbete med försäljningschefen och regioncheferna kommer du även arbeta nära avdelningarna på Malmö-kontoret.
Eftersom vi är ett tyskt företag finns det för den här tjänsten ett krav om att du kan tyska då då delar av arbetet är på tyska.
Huvudsakliga arbetsområden
• Bistå försäljningschefen i arbetet med att utveckla och följa upp försäljningsorganisationen för Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och USA.
• Uppföljning av försäljningsmål, personalkostnader och budget
• Personaladministration
• Sammanställning av diverse rapporter och underlag
• Kommunikation med regionchefer, försäljningschefen, kontoret i Malmö samt diverse avdelningar i Tyskland
• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker
Din profil
• Gärna 1 års erfarenhet från arbete med nyckeltal och måluppföljning
• Det är en fördel med utbildning inom ekonomi och/eller administration
• Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet
• Väl insatt i budget och personalkostnader och hur detta kan följas upp
• Strukturerad, självgående och har god organisationsförmåga
• Flexibel och kan snabbt förändra synsätt och tillvägagångssätt pga. ändrade omständigheter
• Stresstålig och trivs att arbeta i högt tempo
• Noggrann, detaljfokuserad och effektiv
• Teamorienterad och bidrar till ett gott samarbete
• Goda kunskaper i tyska och även engelska och svenska krävs
• Goda kunskaper i Excel samt program för uppföljning av omsättning och nyckeltal
• Meriterande med erfarenhet inom handel
•
Vi erbjuder
På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här finns ekonomiavdelning, löneavdelning, HR-avdelning samt administration för New Yorkers 45 butiker runt om i Norden & USA. Du kommer bli del av en trevlig arbetsgrupp som värderar gemenskap, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen.
Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!
Arbetstid/Varaktighet: På grund av studieledighet utlyser vi nu en tidsbegränsad anställning på heltid 40 tim/v, tillträde snarast och 2 år framåt.
Arbetsort: Placering kommer vara i Malmö.
Upplysningar lämnas av: HR avdelningen , nyse-hr@newyorker.de
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats: Overview of job offers | NEW YORKER
Ansökningar som inkommer per post eller mail behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2024.07.28
Du hittar ytterligare information om lediga ställningar på: Overview of job offers | NEW YORKER
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB