Försäljningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker för vår kunds räkning en försäljningskoordinator till ett nordiska säljteam!

I rollen kommer du att arbeta över hela säljteamet och stödja insatser för att uppnå tillväxtmål. Som försäljningskoordinator kommer du ha möjlighet att administrera och utveckla försäljningsprocesser och verktyg, hantera prognoser, kundhändelser och stödja försäljningsorganisationen i strategiarbete och med anbud. Du kommer också genomföra marknadsundersökningar för att förstå marknaden och vad som efterfrågas.



Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara

* Hjälp säljteamet med att samla in marknadsinformation om marknadsutveckling och trender

* Utför marknads- och kundanalys med applikationsprogramvara, t.ex. Microsoft Excel och PowerPoint samt presentera resultatet på ett snyggt och läsbart sätt

* Hantera dokument som uppdateras regelbundet och hantera kontrakt och dokument i olika anbudsportaler (inkl. uppladdning och nedladdning av dokument)

* Administrera strategiarbetet under försäljningschefens ledning

* Stödja säljchefen med prognoshanteringsprocessen och leverera rapporter till ledning varje månad eller på begäran

* Administrativ samordning av försäljningsprojekt, sammanställa uppföljningslistor och uppdatera dem med input från andra

* Stöd försäljningschefen och säljteamet i deras dagliga arbete och processer inom försäljningen organisation

* Stöd säljteamet i översättningsarbete

* Skapa, följa upp och hantera inköpsförfrågningar och beställningar

* Stöd säljteamet för att marknadsföra Alstoms varumärke och dess produkter till de nordiska kunderna i Sverige

* Stödja och samordna kundevenemang för den nordiska försäljningsorganisationen

* Hantera CRM-systemet för att säkerställa datakvalitet och konsistens



För att lyckas i rollen tror vi att;

Den framgångsrika kandidaten har minst en kandidatexamen i antingen marknadsföring, ekonomi eller teknik samt yrkeserfarenhet från en liknande roll.'

Finns stark kunskap om verktyg som Salesforce och/eller SAP är det ett plus och att du kan MC Office paketet är ett krav. Du behöver vara flytande på engelska och mint ett av de skandinaviska språken då det är ett nordisk team man tillhör.

Som person är du självständig med stor kommunikationsförmåga. Du kan organisera ditt arbete strukturerat med uppmärksamhet på detaljer och du har ett analytiskt och problemlösande tankesätt. Du är pålitlig, smidig och exakt med ett starkt kundfokus!



På det här företaget får du en innovationsorienterad företagskultur med internationella karriärmöjligheter. Är det dig vi letar efter? Skicka in ditt CV redan nu då vi går igenom ansökningar löpande. Frågor gällande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare, Sandra Jarsäter, på

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 24 september 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024

9 december 2024