Försäljningskoordinator Asfalt - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skanska Asfalt och Betong AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige och består av Regionerna Bergmaterial, Asfalt, Betong samt Infraservice.
Region Asfalt ansvarar för beläggningsentreprenader och produktion av asfalt i hela Sverige. Regionen sysselsätter i genomsnitt 230 tjänstemän och 590 yrkesarbetare.

Inför 2017 har vi genomfört en förändring i vår organisationsstruktur. Vi tydliggör ansvar i våra roller, förbättrar samverkan internt och externt samt arbetar med vår kultur. Region Asfalt är en verksamhet som består av fem geografiska avdelningar, avdelning Special, avdelning för Operationell effektivitet samt avdelning Försäljning.

Region Asfalt är den största regionen i Skanska Sverige – och vi är stolta över vår verksamhet!

Som ett led i organisationsförändringen söker vi nu

Välorganiserad och initiativrik försäljningskoordinator

Som försäljningskoordinator arbetar du nära ledningsgruppen inom avdelning Försäljning och fungerar som ett stöd vad gäller att planera, koordinera och boka möten, vara behjälplig i arbetet med affärsplaner genom att inhämta och samordna dokumentation samt vara ett stöd i utvecklings- och uppföljningsarbetet inom avdelningen.

Dina arbetsuppgifter är många och varierade och innebär bland annat att: 
* Verkställa, bevaka och följa upp beslut och utfall inom avdelningen/regionen
* Vara uppdaterad på sin avdelnings/regions mål, resurser, uppnådda resultat och kritiska framgångsfaktorer
* Stötta avdelning/region med kommunikation och information
* Planera och strukturera möten och evenemang på avdelningsnivå
* Föra protokoll i samband med ledningsgruppsmöten och vissa andra möten inom avdelning Försäljning
* Hålla i och samordna mötesbokningar, evenemang och projekt
* Vara ett allmänt administrativt stöd för avdelningen.

Att strukturera, samordna, analysera och följa upp – det är du bäst på!

Du som kommer lyckas i rollen som försäljningskoordinator hos oss kan konsten att samarbeta, älskar struktur och ordning samt har en välutvecklad social kompetens. Noggrannhet och skicklighet genomsyrar ditt sätt att arbeta och du har i alla lägen översikt och koll på detaljerna. Du är självgående och är van att strukturera ditt eget arbete och driva egna frågor.

Att lösa problem och hitta nya vägar är en av dina styrkor och du försöker gärna tänka i nya banor. Du är van att driva projekt och du förstår komplexiteten i att arbeta med många kontaktytor och uppdragsgivare, vilket du har erfarenhet av och trivs med.

Du har också:
* Högskoleutbildning inom marknad, försäljning, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Mycket bra kommunikationsförmåga och en vana att utrycka dig på svenska i tal och skrift
* Bra förståelse för det engelska språket
* Goda IT kunskaper samt är en van användare av Office-paketet
* Körkort.

Erfarenhet från branschen är meriterande.

Ansök senast 6 februari 2017!

Men vänta inte – vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor angående tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef Tomas Johansson på 010-448 83 16.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Not Specified

Helena Wennergren
+46 41025282
Anneli

Projektinköpare Hus - Uppsala

BIM-coach till Skanskas husverksamhet i Stockholm

Projektchef - Hus Stockholm

Projektutvecklare – Nya Hem Göteborg

Materialhanterare Skanska Maskin Kalmar

Kundansvarig - Skanska Nya Hem, Göteborg

Säljare/Uthyrare till Skanska Maskin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skanska Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • SALARY
  • FULLTIME PERMANENT
  • Publicerat: 17 januari 2017

Besöksadress

Not Specified
None

Postadress

Humlegårdsgatan 20, 5 tr
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Sales Advisor 8h - temporary contract

5 november 2024

Sales Advisor 25h - temporary contract

5 november 2024

Sales Support Specialist

Sales Support Specialist

4 november 2024