Försäljningskoordinator inom transport- och infrastruktur sökes!

Försäljningskoordinator inom transport- och infrastruktur sökes!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du vara en del av ett team på elva personer som brinner för kundnöjdhet, hitta nya arbetssätt och uppnå framgång tillsammans? Är du en person som trivs med att ha en nyckelroll i organisation, är redo att anta en ny utmaning och vill utforska nya sätt att driva verksamheten framåt? Då kan du vara den försäljningskoordinatorn som vi söker!

Vår kund drivs av att bidra till ökat välstånd med deras transports- och infrastrukturlösningar och deras vision är att vara världens mest eftertraktade och framgångsrika leverantör av transport- och infrastrukturlösningar. Vår kund tror på fördelarna med en kreativ och mångsidig arbetsplats som framhäver det bästa hos varje individ. De värdesätter flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv och förväntar sig i gengäld ditt engagemang för att göra detta möjligt. Du kommer att bidra genom att stödja återförsäljare och hjälpa verksamheten att fungera effektivt och smidigt.

Du blir anställd utav oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Eskilstuna. Uppdraget är på heltid med start 27 november till och med 29 mars 2024. Resor i tjänsten kan förekomma.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som försäljningskoordinator för reservdelar kommer du fungera som en nyckelkontaktperson för återförsäljare. Du kommer att vara den främsta kontaktpersonen när det gäller frågor om reservdelar och logistik. Ditt stöd och din förmåga att hantera dessa utmaningar för återförsäljarna kommer att spela en betydande roll för att driva verksamheten framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera följande:
• Stödja återförsäljare: stödja återförsäljare som är lokaliserade i Europa och på den internationella marknader, genom att hjälpa dem med deras dagliga frågor om reservdelar och logistik.
• Orderhantering: vara ansvarig för att hantera orderprocesserna och de system som krävs för en effektiv reservdelsadministration.
• Återförsäljarkompetens: säkerställa att återförsäljare har den nödvändiga kompetensen inom orderhanteringsprocessen och orderhanteringssystem genom att erbjuda återförsäljarutbildning.
• Kontinuerlig förbättring: aktivt delta i och stödja initiativ för kontinuerlig förbättring inom organisationen och bland återförsäljarna.

Din roll är avgörande för att upprätthålla en effektiv hantering av reservdelar, förbättra samarbetet mellan olika avdelningar och säkerställa återförsäljarnas nöjdhet, vilket bidrar till framgången för hela verksamheten.


Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll bör du vara en person som vågar komma med nya idéer och ta egna initiativ. Du gillar att ta dig an nya utmaningar, är en lagspelare med en positiv inställning och är nyfiken. Du kommer dig bekväm med att hantera parallella aktiviteter och arbeta mot deadlines, samtidigt som du gillar att lösa problem. Du har en stark känsla för kundservice och känner dig bekväm med att arbeta i komplexa IT-system.

Vi ser att du har en inneboende strävan efter kontinuerlig förbättring och värderar kvalitet. Du tror på samarbete och samverkan mellan olika team och roller. Vi ser även att du är en person som agerar, har en hög drivkraft och är prestigelös.
Krävd kunskap och erfarenhet för tjänsten:
• Högskole- eller universitetsexamen inom logistik eller andra relevanta områden.
• Erfarenhet inom logistik.
• Kunskaper i system som exempelvis Officepaketet, Power Automate, Power BI, QlikView etc.
• Erfarenhet av internationell kundsupport.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är en fördel).
• B-körkort.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 28 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024

19 november 2024

Marknadsstrateg Länstrafiken Jämtland

Marknadsstrateg Länstrafiken Jämtland

18 november 2024