OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäljningskoordinator med bakgrund inom IT/teknik
Försäljningskoordinator med bakgrund inom it/teknik.
Vår kund expanderar och behöver utöka sitt team med en försäljningskoordinator som ska stötta säljare, ansvara för kundkontakt samt koordinera berörda avdelningar i säljprocessen. Ett stimulerande och roligt uppdrag, på heltid som löper på tillsvidare. För rätt person finns även möjlighet till anställning direkt hos kund.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Västerås
Omfattning: Heltid
Arbetsbeskrivning:
Som försäljningskoordinator ansvarar du för att koordinera och administrera vår kunds säljprocess, från start till slut. Du tar emot, bevakar och följer upp inkommande förfrågningar, ärenden samt säkerställer att berörda säljare och avdelningar tar vid. Du ansvarar också för att alla delar i processen dokumenteras korrekt i CRM system. Du är behjälplig vid offerthantering, tar fram material som exempelvis kartor, kalkyler. Du hanterar uppsägningar, avtalsfrågor och utreder olika typer av ärenden kopplat till området samt har dialog med och återkopplar kund och interna avdelningar löpande.
Kvalifikationer:
Kommunikativ förmåga är a och o för att lyckas med detta uppdrag. Rollen som koordinator innebär att du har flera kontaktytor både internt i form av olika avdelningar som är inkopplade i produkt och tjänst. Externt har du kontakt med främst företagskunder men också olika typer av samhällsfunktioner. Det är en fördel om du har koll på infrastruktur, kartor, hur du kan orientera dig och få fram nybyggnadskartor exempelvis.
Produkt och tjänst som vår kund arbetar med ligger inom område teknik/it/anläggning. Vi ser gärna att du har bakgrund inom it eller teknik för att snabbt kunna sätta dig in i termer och språk som används i daglig kommunikation.
Goda kunskaper i svenska samt god data och systemvana är ett krav.
För att trivas och lyckas i säljteam hos vår kund, behöver du vara affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och att du är resultat och målorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett engagemang i det du företar dig och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det också viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-18
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: emma.sohlberg@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström