OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AutomationsPartner – ett innovativt företag inom Life Science industrin
Sedan snart 30 år har AutomationsPartner varit verksamma inom segmentet industriautomation för kunder inom medicinteknik. Vi är strax över 50 anställda med alla våra kompetenser strategiskt förlagda till Helsingborg, mitt i Medicon Valley klustret. Vi bygger högkvalitativa monteringsmaskiner med hög precision med hjälp utav den senaste tekniken inom avancerad industriell automation och robotik. Automationspartner är ett välskött företag med långsiktiga ägare och vi växer och flyttar under 2023 in i nya moderna lokaler nära utmärkta kommunikationer i Helsingborg.
Vår Aftermarketavdelning tar över efter att ett maskinprojekt levererats och arbetar nära våra kunder som återkommer för att uppgradera, optimera eller bygga om våra avancerade maskiner och produktionslinjer.
Idag består avdelningen av ett mindre men växande team på 5 medarbetare och din roll kommer att vara relaterade till försäljning och inköp för de service-, garanti- och uppgraderingsarbeten som våra tekniker och konstruktör utför.
Läs mer på www.automationspartner.se
Rollen – Försäljningskoordinator & teknisk support
I din roll kommer du att arbeta nära vår konstruktör och våra servicetekniker. Ditt arbete består av många kontakter med kunder och leverantörer. Att ta emot beställningar av arbete och reservdelar, att köpa in externt eller internt till rätt pris och kvalitet, att ta emot och rapportera in i systemen samt skicka vidare och fakturera är del av ditt dagliga arbete. Ett stort mått av affärsmässighet och en god ekonomisk förståelse behövs, du kommer att rapportera av mot de mål som avdelningen har.
Ditt jobb består också i att till viss del kunna svara på frågor från kund och om det krävs specialist, slussa frågan vidare så att kunden alltid får så bra support som möjligt.
Inköpen och försäljningen görs i vårt affärssystem Monitor G5 och har du erfarenhet av detta eller liknande är det en stor fördel.
Din kunskap, precis som övrigas i bolaget, värderas högt och företagskulturen präglas av delaktighet och öppenhet och utvecklingsmöjligheterna inom företaget är goda.
Vem är du?
· Du har en gymnasieexamen inom någon typ av teknik.
· Du har ett par års erfarenhet av tekniska inköp.
· Du har en vilja att förstå och drivs av god service och att supportera både kunder och kollegor.
· Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift på både på svenska och engelska, både med kund och kollegor.
· Du är strukturerad och styr din dagliga planering själv, med hänseende till de projektstyrda datum du måste förhålla dig till.
· Du tycker att ny teknik och tekniska lösningar är spännande.
· Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och förstår processen väl.
· Du har en viss förståelse för ritningsläsning och har arbetat med ett PDM-system.
Vad erbjuder vi dig?
· Ett utvecklande arbete med fokus på service.
· En möjlighet att ta del av en djupt rotad positiv företagskultur med fokus på spännande teknik, utveckling och internationella kundrelationer i en bransch där kunskap och erfarenhet värdesätts.
· Flexibla arbetstider med möjlighet att kombinera arbetsliv med privatliv.
· Ett attraktivt friskvårdsbidrag för att främja en välmående personal.
· Kollektivavtal med Unionen.
AutomationsPartners medarbetare upplever en hög arbetstillfredsställelse, en öppen atmosfär samt en meningsfullhet i att arbeta inom Life Science.
Hur ser vårt affärserbjudande ut?
Vi samarbetar med globala och lokala medtec-kunder och levererar produktutvecklingstjänster, avancerade monteringsmaskiner och robotlösningar som utvecklas och tillverkas i egen regi genom hängivna ingenjörer inom mekanik och automation med erfarna tekniker. Våra kunder är mycket nöjda med kvaliteten på våra leveranser och kundrelationerna är långa och djupa.
Är det dig vi söker?
Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill utvecklas tillsammans med vårt kompetenta team? Tveka då inte att skicka in din ansökan!
Skicka din ansökan i form av CV och personligt brev till work@automationspartner.se.
Frågor om tjänsten besvaras av Fredrik Sjöstrand, Service & Eftermarknadschef, fredrik.sjostrand@automationspartner.se och Susanna Ottosson, HR-ansvarig, susanna.ottosson@automationspartner.se.
Kontakt från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.