OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundsupportteamet är en del av Försäljningsorganisation för Europa, Mellan Östern och Afrika (EMEA). Inom Försäljningsorganisationen har kundsupport ansvaret för offerter och orderhantering. Placeringsort är Säffle.
I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och det är därför av stor vikt att du trivs med att samarbeta och att tillsammans med dina kollegor föra arbetet framåt. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, vilket passar dig som tar ett stort ägandeskap för dina uppgifter. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet.
Ansvar
Det dagliga arbetet består mestadels av:
§ Orderbehandling för reparationer som sker internt för kunds räkning
§ Stödja samordningen av interna reparationer
§ Hantera kostnadsuppskattningar och kommunikation med kunder
§ Orderbehandling för fältservice
§ Stödja fältserviceteamet med reservdelshantering och samordning
§ Skapa serviceofferter och kommunikation med kunder
Nödvändiga kunskaper, färdigheter
§ God kompetens och erfarenhet av orderhantering
§ God erfarenhet av kundrelationer
§ Noggrann och strukturerad
§ Bra sociala färdigheter
§ God kommunikationsförmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska
§ Bra flexibilitet
Nödvändig utbildning/erfarenhet
Gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller motsvarande är meriterande
Minst 5 års erfarenhet av orderhantering och/eller intern försäljning
Erfarenhet av affärssystemet SAP är en merit
Om du är intresserad av tjänsten skickar du din ansökan till: mari.danielsson@btg.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Petra Bachmann
0533-42724
0702610510
Karl-Erik Rudander
0533-42708