OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Du blir en del av högskolekansliet som är en högskoleövergripande resurs och stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor.
Kansliet med 18 medarbetare är en del av högskolegemensam stödverksamhet (HGS) som är vår övergripande administration och service till högskolans verksamheter. HGS hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport och kommunikation.
Arbetsuppgifter
Övergripande arbetsuppgifter som forskningsadministratör är att administrera forskarutbildningen vid Högskolan Kristianstad. I ditt arbete planerar du och följer upp forskningsprojekt och gör kvalitetsuppföljning av forskarutbildningen. Det ingår administrativa uppgifter som att ta fram underlag och ansvara för beslut och protokoll.
Du ansvarar för:
- utlysning och anmälan till kurser
- utlysning av doktorandtjänster
- rapportering av studieresultat och genomströmning samt registrering av studieresultat i administrativa system
- web-administration och information på intranätet
- ledning av avgränsade utvecklingsprojekt
Behörigheter och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen med för tjänsten lämplig inriktning och med erfarenhet av arbete med forskarutbildning och forskningsadministration. Du har god kännedom om och erfarenhet av Officepaketet, administrativa system inom högskola/universitet, vana av web-publicering och intranätsadministration. Har du arbetat i Episerver och Sharepoint är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under ett år med start 2020-09-01. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag är 2020-07-07.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02