OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du blir en del av högskolekansliet som har 18 medarbetare och är en högskoleövergripande resurs och stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor.
På kansliet finns utöver forskningsstöd bl a registratur, sekretariatsfunktioner till ledningen, juridik, kvalitetsfrågor och verksamhetsutveckling. Kansliet är en avdelning inom det högskolegemensamma stödet (HGS) som i olika avdelningar hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Arbetsuppgifter
Övergripande arbetsuppgifter som forskningsadministratör är att administrera och följa upp forskarutbildningen vid Högskolan Kristianstad. Det ingår administrativa uppgifter som att ta fram underlag för beslut och ansvara protokoll. Du arbetar med:
- kvalitetsuppföljning av forskarutbildningen
- utlysning och anmälan till kurser
- utlysning av doktorandtjänster
- rapportering av studieresultat och genomströmning samt registrering av studieresultat i administrativa system
- web-administration och information på intranätet
- praktisk planering inför disputationer och vissa seminarier
- planering och förberedelse av sammanträden och möten
- ledning av avgränsade utvecklingsprojekt
Behörigheter och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen och med erfarenhet av arbete med forskarutbildning och forskningsadministration. Du har god kännedom om och erfarenhet av Officepaketet, administrativa system inom högskola/universitet, vana av webb-publicering och intranätadministration. Har du arbetat i Episerver och Sharepoint är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Du samarbetar bra med andra på ett lyhört, kommunikativt och smidigt sätt. I ditt arbete är du effektiv, tar initiativ och ansvar för din uppgift. Du arbetar bra med komplexa frågor genom att analysera och lösa problem.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start 2022-01-01. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är på Högskolan Kristianstads campusområde med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är 2021-10-11.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02