Forskningsadministratör

Forskningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Forskningsservice är en avdelning med specialister inom extern forskningsfinansiering, forskarutbildning, system för forskningsinformation samt strategiskt och administrativt stöd till forskning.

Vår primära målgrupp är universitetets forskare och administratörer, universitetsledningen och ledningen på fakulteter och institutioner.

Arbetsuppgifter

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:

- Personaladministrativa arbetsuppgifter som lönekonteringar, granska reseräkningar, administration av Lucat, vara behjälplig vid rekrytering av personal.
- Hantering av ledigheter, stipendier, arvoden, timlöner, varsel etc. *Support till personalen kring anställningsfrågor, t ex friskvård, läkemedel/läkare, semester, tjänstledigheter, vab, m.m.
- Vara behjälplig med administrationen av sektionens diarieföring av ärenden och arkivering.
- Ekonomiadministration med tyngdpunkt på fakturahantering.
- *Uppdatera avdelningens blogg, samt vissa databaser.
- Övrigt löpande administrativt arbete som t ex posthantering, lokalbokning, mötesbokningar, övrigt kontorsarbete.

Kvalifikationer

Relevant högskoleexamen

Goda kunskaper och färdighet inom personaladministration, diarieföring och arkivering, rekryteringsarbete

God färdighet i att hantera personaladministrativa system och ekonomisystem.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

God förmåga att arbeta självständigt och att kunna ta egna initiativ.

Det är meriterande om du

har erfarenhet från universitets-och högskolevärlden och kännedom om Lunds universitets organisation.

har erfarenhet av Lunds universitets administrativa system inkl ekonomisystem.

Periodvis kommer det att vara många arbetsuppgifter på gång samtidigt och vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och har förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du trivs med att arbeta serviceorienterat och självständigt. Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Övrigt

Eventuellt kommer provanställning att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja lärare, forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället. FSI består av fem avdelningar med totalt över 100 medarbetare: LU Innovation, Forskningsservice, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer. FSI leds av en sektionschef och har en viktig strategisk roll för universitetets utveckling lokalt, nationellt och internationellt.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024