OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid juridiska institutionen, Handelshögskolan, Göteborgs universitet, bedrivs spännande och ämnesöverskridande forskning och utbildning inom ämnet juridik. Vårt juristprogram är en av landets mest sökta programutbildningar och vår forskning kännetecknas av både bredd och spetskompetens. Institutionen har expanderat kraftigt de senaste åren och utvecklat starka forskningsmiljöer. Institutionen har idag ca 100 medarbetare inom kategorierna lärare, forskare, doktorander, amanuenser och administrativ personal. Vi har ca 1 200 studenter inom utbildningen på grund- och avancerad nivå. Mer information om institutionen finns på vår hemsida
www.law.gu.se.
Arbetsuppgifter
Som forskningsadministratör är du en del av Juridiska institutionens administration, som idag består av tolv medarbetare. Ditt arbete består av att medverka i och hantera institutionens administration av forskning och forskarutbildning. Det innebär bl a arbete i GUs administrativa system LADOK, Fubas, SharePoint, Canvas etc, statistikframtagning, dokumentation och systematisering etc. Inom ramen för arbetet ingår även viss språkgranskning och översättning svenska/engelska. I rollen som forskningsadministratör kommer du att ha en rådgivande funktion i frågor rörande GDPR, etikprövning, lagring och arkivering av forskningsmaterial och övrigt material. Du kommer också att arbeta med IT-relaterade frågor på avancerad nivå samt med teknisk support till doktorander, forskare och övriga medarbetare. Utöver det kommer du utgöra ett stöd till övrig kursadministration samt arbeta med allmän administration som förekommer på institutionen. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Du förutsätts också bidra till kontinuerlig utveckling av administrativa rutiner och arbetssätt. Du arbetar i nära samarbete med institutionens ledning, forskare/lärare, doktorander och övriga administrativ personal. Kontakter med studenter är också en vanligt förekommande del av arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och trivas med att vara ett stöd till doktorander, forskare/lärare, studenter och kollegor.
Som forskningsadministratör på Juridiska institutionen behöver du ha en hög It-kompetens samt lång erfarenhet av It-relaterade frågor och teknisk support. Dokumenterat utmärkta kunskaper i engelska är mycket viktigt, då arbetet bl a innebär språklig granskning och översättning.
Krav för tjänsten är också erfarenheter av arbete med dataskyddsfrågor samt etikprövningsärenden.Att du har lätt för att samarbeta, har ett flexibelt arbetssätt och förmågan att hålla deadlines ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär vissa arbetstoppar, oftast vid terminsstart och -slut.
Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom universitet eller högskola är det meriterande, liksom kunskap och erfarenhet av Göteborgs universitets administrativa system.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper som engagemang, servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt.
Stor vikt kommer även läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Tillsvidareanställning med omfattning 100 % vid juridiska institutionen. Provanställning tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. Institutionen tillämpar flexibel arbetstid för administrativ personal.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Bitte Klevendal Englund, administrativ chef; 031-786 2675 eller bitte.klevendal@law.gu.se
Mattias Wiberg Fogelberg, personalhandläggare; 031-786 4960 eller mattias.fogelberg@law.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 220807
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.